Трке убрзања на 402 метра све су популарније у аутоспорту, а у Румунији се представила екипа коју предводи Недељко Нено Симанић.
Добро познат у БиХ и шире, Симанић је у свом Аудију A3 поставио нови рекорд БиХ, као и регионални рекорд. Овај Сарајлија је приредио сјајан октански шоу, а у прашини је оставио конкуренте те је на крају заслужено освојио пехар и добио овације присутне публике.
Симанић је протеклог викенда боравио у Араду у Румунији, гдје је у класи возила на предњи погон (Pro FWD) стазу дугу 402 метра прешао за рекордних 9,6 секунди с излазном брзином од 239 km/h Учинио је то возећи свој Ауди А3 8L 1.8T 20V, који развија 800 KS и 730 Nm обртног момента и који је упарен с четворобрзинским "dog box" мјењачем.
Ријеч је о заиста сјајном резултату, који је остварио уз помоћ свог тима, посебно механичара Адмира Лутвића. Успјех је стигао као круна дуготрајног рада и великих улагања која досад износе око 35.000 евра, а Нено и друштво тренутно имају најбржи активни аутомобил у поменутој класи.
"С обзиром на чињеницу да је ријеч о возилу с предњим погоном, тешко је било и замислити да ће остваривати времена као аутомобили с погоном на сва четири точка. На овом аутомобилу радимо више од двије године и од самог почетка није било нимало лако. Аутомобил је поприлично тежак, имали смо проблема с ломљењем зглобова и прирубница на мјењачу, али смо то временом превазишли и усавршили. Из трке у трку је аутомобил био све бржи те је стигао до границе ниских 10 секунди, односно до 10,3 секунде. Управо ту нам је био најтежи прелаз, јер нисмо налазили рјешење да пренесемо снагу на подлогу. Ипак, након много тестирања, успјели смо одредити које гуме најбоље одговарају нашим поставкама и самој подлози стазе те смо на крају направили резултат од 9,6 секунди", изјавио је Симанић за портал Кликс.
Његов Ауди је уједно први аутомобил с четвороцилиндричним мотором у БиХ, који прелази 402 метра у оквиру девет секунди, али потенцијала за још боље резултате и те како има.
"Морам истаћи да је аутомобил остварио ово рекордно вријеме с мањим кваром, који у том тренутку на терену нисмо могли отклонити, тако да већ на сљедећој трци очекујемо још боља времена. Након вишемјесечног рада и преправки овакав резултат дође као шлаг на торту. Једноставно заборавимо на све муке које смо прошли. У протекле двије сезоне смо возили времена од 10,3 и 10,4 секунде, што није било довољно да се лако пласирамо на у топ 3 на утркама у Араду. Сад кад смо успјели направити рекордно вријеме, на посљедњој трци смо освојили прво мјесто. Логирањем возила смо уочили гдје имамо простора за напредак, тако да очекујемо бољи резултат на утрци у октобру, као и сљедеће године", додао је он.
Рад на аутомобилу се наставља.
"Намјеравамо порадити на смањењу тежине аутомобила, која сада износи 960 килограма. Ауди А3 је тежи од претходног пројекта Volkswagen Golf Mk1, који је био тежак 800 килограма. Међутим, морали смо га замијенити због безбједности и саме шасије, која није била довољно јака. У плану је повећање снаге, промјена ињектора, уградња већег турбопуњача те комплетног система усиса, желимо на располагању имати око 1.000 KS", завршио је Симанић.