Ферари се суочава с тужбом у Сједињеним Државама у којој се тврди како нису поправили "опасан сигурносни квар" с кочницама у неким од својих луксузних спортских аутомобила унаточ вишеструким опозивима возила.
Опозиви нису били ништа више од "привремене корективне мјере" за један од идентифицираних проблема с кочницама, остављајући тисуће возача Ферарија с несигурним возилима, стоји у предложеној колективној тужби поднесеној савезном суду у Сан Диегу, преноси Bloomberg.
Илија Нечев из Калифорније тако тврди да је његов Ферари 458 Италиа из 2010., који је купио 2020., имао “проблема с кочницама” од дана када га је добио те да би “доживио дјеломични или потпуни губитак способности кочења”.
"Једном приликом, тужилац је возио низбрдо отприлике 80 km/h и док се припремао за скретање од 90 ступњева удесно, притиснуо је кочнице, али ауто није успорио. Папучица кочнице била је тврда, и унаточ нижем ступњу пријеноса, није било притиска у кочницама", тврде адвокати.
Када је Нечев ово пријавио заступнику Ферарија било му је речено како је то “нормално”, пише Н1 телевизија.
У опозиву покренутом у листопаду 2021. Ферари Норт Америка идентифицирао је проблем с цурењем кочионе текућине која би могла смањити способност кочења. Проширени опозив покренут је 2022., а Ферари је циљао и на возила у Њемачкој, Кини и Јапану, наводи се у притужби.
Роберт Бош ГмбХ, фабрика која се у тужби наводи као произвођач неисправних дијелова, такође се наводи и као туженик. Представници Ферарија и Боша нису одмах одговорили изван редовног радног времена на захтјеве за коментар Bloomberga.
Ферари је оптужен да није обавијестио купце о пуном опсегу квара на кочницама, за који Нечев каже да се могао поправити само замјеном главног цилиндра.
Умјесто тога, твртка је наставила "продавати (или имати користи од продаје) тисуће аутомобила који су садржавали овај по живот опасан недостатак, наводи се у тужби. Сада све остаје на суду и њиховој процјени.