Након 60 година посљедњи мотор с унутрашњим сагоријевањем напустио је крајем протекле седмице BMW-ovu творницу у Минхену.
Ово је прекретница за баварску марку, а разлог је тај што је производња пребачена на електричне аутомобиле.
Четири, шест, осам или чак дванаест цилиндара? Главна творница BMW Групе у Минхену производила је ове моторе више од 60 година. У том погледу ова одлука је одређена прекретница, пише "BR24".
Међутим, ово није крај BMW-ovih мотора с унутрашњим сагоријевањем. BMW је сада потпуно преселио своју производњу бензинских и дизелских мотора у своје творнице у аустријском Стејру и у британском Хамс Холу, рекла је потпаролка компаније.
Фабрика је одлуку објавила 2020., а план је претворба творнице у Минхену у творницу за електрична возила. Око 1.200 запослених радило на изради мотора у творници BMW-a у Минхену. Према BMW групи, сви су преквалификовани и распоређени у друга подручја.
На простору гдје се прије налазила хала за производњу мотора с унутрашњим сагоријевањем сада се гради хала за монтажу нових модела у коју се улаже 400 милиона евра.
Центар за тестирање батерија биће изграђен на локацији BMW-a у њемачком Вакерсдорфу, гдје ће се тестирати високонапонске батерије и друге компоненте електричног погона.
Додајмо и како су у септембру ове године грађани Страшкирхена у Доњој Баварској гласали да се BMW-u допусти изградња творнице батерија у општинама Страшкирхен и Ирлбах, преноси "SeeBiz".