Од 1. априла возачи у Србији немају обавезу да користе прописану зимску опрему на возилима. Иако замјена зимских пнеуматика по закону није обавезна, стручњаци тврде да се они у љетним условима брже троше и да је економичније замијенити их љетним.
"Цијене замјене зимских гума љетним, са комплетном услугом која укључује и балансирање, за путничка возила крећу се од 950 до 2.500 (око 16 до 42 КМ) динара у зависности од величине, док за теретна возила она износи 1.600 динара (око 27 КМ)", каже Мирјана Адамовић из београдског ауто-сервиса.
Саговорница напомиње да су цијене замјене гума за сва возила скочиле за неких 10-15 одсто, али и да све већи број возача прелази на универзалне пнеуматике који су погодни за све сезоне, пише БизнисКурир.
"Универзалне гуме препоручујемо људима који користе мања возила за градску вожњу и возачима који током зиме не иду у планинске предјеле гдје има доста снијега", наводи Адамовић.
Када је ријеч о цијенама љетних пнеуматика, она каже да је заиста широк дијапазон и да све зависи од димензије и произвођача, па се тако цијене по комаду крећу од 5.000 до 55.000 динара (од око 50 до 900 КМ), за аутомобиле великих димензија.
Такође, она додаје да због недостатка простора за одлагање и складиштење гума великих габарита све више људи користи услуге чувања, у такозваном хотелу за гуме.
"Цијене чување, у зависности од величине и да ли је у питању само гума или точкови, иду од 180 до 300 динара (од око 3 КМ до 5 КМ) по комаду мјесечно", наводи Адамовић.
Зашто се препоручује замјена зимских гума љетним?
Наиме, љетни пнеуматици су тврђи од зимских и дизајнирани су тако да подносе високе температуре.
Вулканизери препоручују да се љетне гуме пуне азотом који је гушћи од ваздуха, па не морају често да се допуњују, а теже се загријавају на високим љетним температурама. Тако им се продужава вијек трајања.
Ауто-Мото савез Србије (АМСС) савјетује возаче да када скину гуме обавезно их обиљеже, да знају оне које су биле на предњим, а које на задњим точковима.
"Неки вулканизери савјетују да приликом наредне монтаже, предње ставите назад, а задње напријед, како би се равномјерно хабале. Такође, прегледајте гуме када их скинете: да ли имају пукотине или посјекотине, да ли је дубина шаре остала у прописаним границама, или морате да купите нове", наводи АМСС.