Када су напољу ниске температуре, вјероватно не желите да излазите и точите гориво већ остајете у аутомобилу са укљученим мотором. Да ли ово може да штети вашем возилу?
Кратак и јасан одговор је: Може, и зато је најбоље да не точите гориво док мотор аутомобила ради.
Мада постоји минимална вјероватноћа за пожар, остављање мотора у раду повећава могућност паљења гасних испарења ако дођу у додир са статичким електрицитетом.
Најсигурније је да угасите мотор аутомобила како бисте избегли и најмању могућност пожара, статички електрицитет или паљење лампице на контролној плочи. Ризик од пожара је да се запале испарења, а не течност, што би могло довести до експлозије.
Друго питање је да ли се може при таквој пракси оштетити мотор? Опасност од изазивања пожара већа је од могуће штете на возилу, али само зато што не оштећује возило, не значи да неће узроковати проблеме.
Иако то није нужно лоше за ваш аутомобил, могло би да упали досадну лампицу за проверу мотора ("цхецк енгине") јер су аутомобили направљени тако да открију и најмање пропуштање бензинских испарења из резервоара горива, водова за гориво и мотора.
То се може догодити када уметнете млазницу да бисте напунили ауто горивом приликом отварања отвора горива што омогућава испаравање бензина. Рачунар у возилу детектује испуштање паре и укључује лампицу "цхецк енгине".
Осим искључивања мотора возила, постоје и друге безбједносне које можете да предузмете током точења горива. Никада не пушите, јасно је и зашто, и никад не телефонирајте јер и таква пракса теоретски може да створи статички електрицитет.