Историја каравана фасцинантно је путовање кроз америчку аутомобилску културу, одражавајући промјене у породичној динамици, ширење предграђа и еволуцију потрошачких преференција.
Каравани, првобитно познати као "depot hacks", појавили су се почетком 20. вијека како би превозили путнике и пртљагу са жељезничких станица. Први затворени караван представљен је 1922. године, а израз "station wagon" почео је замјењивати "depot hack" између 1923. и 1929. године.
Модел Стар, представљен 1923. године, често се сматра првим серијски произведеним караваном. Но Фордов Модел А из 1929. године означио је улазак великог произвођача на тржиште каравана. До 1937. године Форд је постао први произвођач који је самостално производио и састављао властите караване.
Период након Другог свјетског рата донијело је значајан пораст популарности каравана, подстакнуто ширењем предграђа и "baby boomom". Удио каравана у укупној производњи аутомобила у САД-у порастао је с мање од три одсто 1950. године на готово 17 процената крајем педесетих.
Највећи продајни успјех каравана забиљежен је 1976. године, када је у САД-у продано 972.212 јединица, што је чинило 10 одсто свих проданих возила. Те године амерички купци могли су бирати између 62 различита модела каравана.
Неки од најзначајнијих модела у историји каравана укључују:
1) Ford Country Squire – Велики караван с погоном на стражње котаче, популаран десетљећима.
2) Ford Taurus Wagon – Представљен 1986. године, постао је један од најпродаванијих каравана свих времена.
3) Plymouth Suburban – Представљен 1949. године, био је један од првих каравана израђених у потпуности од челика.
4) Chevrolet Nomad – Модел из 1950-их, посебно позната верзија из 1957. године, Бел Аир Номад.
Пад популарности и данашњи статус
Популарност каравана почела је опадати седамдесетих због нафтне кризе и раста цијена горива. Додатно, долазак моноволумена (минивана) 1983. године, посебно Chryslerovih модела на К-платформи, убрзао је пад тржишта каравана.
До 2015. године каравани су чинили само 1.1 одсто свих аутомобилских продаја у САД-у, са 188.959 проданих јединица. Главни разлози овог пада укључују успон СУВ-ова и моноволумена, који су нудили више простора и били класификовани као камиони, што их је чинило подложнијима мање строгим регулацијама потрошње горива, као и промјене у потрошачким преференцијама, при чему су купци све више бирали возила која су перципирана као свестранија и модернија.
Занимљиве чињенице
1) Chrysler Town & Country из 1941. године био је први караван темељен на лимузинској каросерији, умјесто на одвојеном оквиру, што је означило значајну промјену у дизајну.
2) Посљедњи "woodie" караван (с правим дрвеним панелима на вањштини) био је Buick Roadmaster Estate Wagon из 1953. године.
3) Каравани су и даље популарни у Европи, нарочито у Њемачкој и Скандинавији, гдје су погодни за вожњу великим брзинама на ауто-путевима.
4) Због своје свестраности, каравани су се користили у разне сврхе - од доставе поште у руралним подручјима до превоза извиђача.