Док кинески произвођачи настављају тестирати апетит Европљана за новајлијама. БYД прави потез у премиум сегменту те званично уводи свој бренд Денза у Европу.
Први модел бренда Денза, који ће се појавити на европским цестама, бит ће З9 ГТ, а продаја би требала почети до краја године.
Бренд Денза је првобитно настао као резултат сарадње компанија БYД и Мерцедес-Бенц још 2011. године, но упркос моћи ових гиганата, доста се мучио с продајом те је у првој деценији постојања испоручио само 23.000 возила. Мерцедес се почео повлачити 2022. године те је смањио свој удио на свега 10 посто прије него је у потпуности изашао из партнерства прошле године, тако да је Денза сада потпуно под контролом БYД-а.
Кинески произвођач је представио бренд Денза на специјалном догађају у Милану у Италији раније ове године. Према ријечима специјалног савјетника БYД-а за Европу Алфреда Алтавиле, Денза ће циљати купце традиционалних премиум аутомобила и млађе муштерије својим фокусом на технологију.
БYД у Кини управља брендом Денза уз још два премиум подбренда, а то су Фанг Ченг Бао и Јангванг. План БYД-а је консолидација Фанг Ченг Баоа у линију бренда Денза за Европу, а први модел који стиже је Фанг Ченг Бао Леопард 5, који ће носити Дензину ознаку. Остаје нејасно да ли ће Јангванг модели такођер бити "под кишобраном" Дензе за европско тржиште.
Цијене још нису објављене, но познато је да након модела З9 ГТ стиже луксузни комби Д9 крајем године. Оба модела ће се производити у Кини и извозити на друга тржишта, иако компанија планира почети производњу у својој новој фабрици у Мађарској већ у октобру ове године.
На папиру, З9 ГТ ће бити ривал Порше Тајкану Спорт Турисмо, иако је већи од њемачког електричног модела. Заправо, дужи је за 200 мм, док је његово међуосовинско растојање дуже за 225 мм. Покрећу га три електромотора укупне снаге 965 КС, које напаја литијум-жељезо-фосфатна батерија капацитета 100,1 кВх. У Кини компанија такођер нуди ПХЕВ верзију, која комбинује 2,0-литарски турбобензински мотор и три електромотора, чија укупна снага износи 870 КС.
Иако перформансе стављају З9 ГТ у исти кош с Поршеовом понудом, цијене сугеришу знатно другачију базу купаца. Дензин модел кошта између 41.777 и 51.760 еура, док Поршеови модели коштају вишеструко више, преноси Кликс.