Налијетањем на рупу, оштре ивице асфалта могу исјећи пнеуматике, а на њима се могу појавити и такозвана "јаја" - испупчења настала усљед истезања гуме.
Фелне, на које се монтирају гуме, се због неравномјерног распоређивања масе возила и самог ударца могу деформисати, што доводи до тежег управљања возилом.
Поред гума и фелни на удару је, у сваком смислу те ријечи, и кочиони систем аутомобила, односно плочице и дискови: плочице се брже хабају, док се дискови, баш као и фелне, могу искривити и изгубити своју основну функцију.
Систем ослањања возила је такође угрожен
Систем ослањања возила, који између осталог чине кугле, силен блокови, споне, амортизери и опруге такође је једна од најчешћих "жртава" лоших путева. Разлог за то јесте што је овај систем заправо директно заслужан за нашу удобност. Он је одговоран за то да све неравнине (укључујући како рупе, тако и испупчења) на путу буду што је могуће више амортизоване, односно ублажене, тако да ни возач ни путници не осјете готово ништа.
Због неравнина на путу може настрадати и управљачки систем
Главни задатак система за управљање возилом јесте прецизно усмјеравање аутомобила. Осим волана, који је најочигледнија компонента овог система јер се налази тик испред возача, постоји и низ других елемената, попут летве волана, зупчаника, зупчасте летве и слично. Управљачки систем је посебно осјетљив на ударце настале усљед преласка преко неравнина на путевима, а само тренутак непажње довољан је да нека од компоненти напрсне или потпуно пукне, а живот свих у колима нађе у опасности.