Европска комисија повукла је приједлог који би карбонска влакна (ЦФРП) сврстао међу опасне материјале попут олова и живе.
Ова одлука спашава произвођаче аутомобила од радикалних промјена у дизајну, али истовремено одгађа рјешавање једног кључног проблема – рециклирања.
ЦФРП (пластика ојачана карбонским влакнима) је лаган, чврст и неизоставан у модерним аутомобилима и електричним возилима, но тешко се рециклира.
Првобитни план ЕУ био је да се забрани његова употреба од 2029. године.
То би био крај многих концепата лаке конструкције – не само за суперспортске аутомобиле, већ и за електричне аутомобиле с ниском емисијом, који се ослањају на сваки уштеђени килограм, преноси Рапорт.
Али сада приједлог више није дио тренутне преговарачке основе за нову Уредбу о возилима на крају животног вијека.
Тај план је сада паузиран – но циљ остаје: еколошки прихватљив крај животног вијека возила.