Дебитује на Т-Року

Fолксvаген припрема мотор с јединственим системом дистрибуције

  • 07.04.2025. 10:28

Све више се прича о новом Fолксvагеновом хибридном склопу, који ће дебитовати у новом Т-Роkу. Међутим, можда ће већа вијест бити нови систем дистрибуције код овог хибрида с којим ће нестати зупчасти каиш и скупо одржавање.

Fолксvаген више не размишља толико о електрификацији, већ више о сагоријевању, што га не спречава да бар накратко тражи формуле које ће повећати ефикасност.

Њемачка компанија је увјерена да дани традиционалног сагоријевања нису још одбројани и да ће и након 2035. године наставити да се користи с другом врстом фосилних или боље речено нефосилним горивима.

Док чекамо да сазнамо какав је нови хибридни склоп, који ће бити лансиран за неколико мјесеци у новом Т-Роkу, кроз "пукотине" стижу најновије информације. Одјељење механичке технологије марке из Vолфсбурга наводно ради на новом мотору у којем нема зупчастог каиша или ланца, већ користи зупчанике.

Fолксvаген дизајнира нови мотор с иновативном дистрибуцијом. Информације које су откриле њемачке колеге, откривају систем који елиминише кључну компоненту, смањујући трошкове одржавања. Зупчасти каиш или ланац замијењен је цилиндричним зупчаницима.

Оно што је занимљиво је да овај тип преноса снаге продужава интервале одржавања. Патент приказује систем убризгавања под високим притиском у којем је директно управљање вентилима одговорност једне брегасте осовине, док се обично користе двије. Тренутно, Фолксваген мотори имају двије брегасте осовине, што значи да би њемачки бренд могао да се врати на распоред с два вентила по цилиндру, умјесто четири.

Фолксвагенов будући мотор је погоднији за хибриде. Чак и додаци као што су пумпе за воду и уље, компресор клима уређаја и серво управљач такође не користе каиш и покрећу се зупчаницима. Овај концепт је чешћи у мјењачима него у моторима, али их карактерише то да су не само издржљивији – иако нису неуништиви – већ и економични уз углађен и прецизан пренос снаге.

Бука је недостатак, али је јасно да овај Фолксваген мотор, с два вентила по цилиндру, сугерише да перформансе неће бити у првом плану, јер би то могло угрозити поузданост мотора. Међутим, у ери електрификације највећи дио снаге даје електромотор.

Истина, технички принцип развода с цилиндричним зупчаницима није нов за Фолксваген. Њемачка марка је дебитовала прије 22 године с овим концептом када је представила 2,5 литарски ТДИ петоцилиндарски дизел мотор који је уграђен у први Туарег, преноси Аутоблог.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 На ивици терена

    ' На ивици терена

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.