Возите аутомобил, мануелни мјењач је у петој или шестој брзини, нисте бржи од 60 км/х и притиснете папучицу гаса до даске... Мотор почиње да вибрира, имате осјећај као да ће се угасити.
Али, брзина се полако повећава, све док не дођете до већег обртаја када је већи обртни момент и ауто почне нормално да убрзава, звук мотора који подсјећа на клокотање полако нестаје и све дјелује нормално.
Не би требало да дозволите да вам обртаји падну тако ниско у одређеном степену преноса да притискање папучице за гас изазове такву реакцију мотора, пише Ревија ХАК.
У овим случајевима мотор ради много теже, што значи да губи ефикасност, више се загријева, а све то може резултирати непредвидивим промјенама времена отварања и затварања вентила. Може доћи до неравномјерног сагоријевања и евентуалног оштећења клипова или зида цилиндра.
Дакле, ако током вожње осјећате као да ће се мотор угасити, вибрације или ако ауто реагује на додавање гаса слабим убрзањем, пребаците мјењач у нижи степен преноса.