Редовна контрола и мијењање уља имају велик утицај на вијек трајања мотора. Сваки мотор троши уље, а нека нормална потрошња је до пола литра на 1000 км. Уље је препоручљиво контролисати на равној подлози када је мотор аутомобила угашен.
Потребно је причекати неколико минута након што се мотор угаси како би се уље из свих дијелова мотора слило у картер те се тек тада може реално измјерити количина уља, пише Аутомобили.хр.
Приликом сипања уља не смије се претјеривати те је најбоље да ниво уља у мотору буде између ознака “min” и “max”. Кад се у мотор улије мало више уља нема велике штете јер ће се за десетак сати вожње нормализовати. Међутим, кад се у мотор улије знатно више од максимума, дио уља из картера може ући у комору за сагоријевање. У комори за сагоријевање вјероватно неће настати већа штета, али се могу уништити катализатор и мањак сонда.
С друге стране, кад је ново уља испод минимума, настаје мањак који се препознаје по паљењу лампице притиска уља. Као што је већ поменуто, мањак у мотору је штетан јер се мала количина уља више загријева од нормалне количине. Такође, када нема подмазивања, развијају се екстремно високе температуре, па настаје суво трење које изазива топљење металних дијелова мотора.