Kod električnih vozila može da bude značajan jaz između dometa prema procjeni proizvođača, dometa u stvarnom svijetu te dometa prema, na primjer, Agenciji za zaštitu okoline SAD-a (EPA), koja sprovodi zasebna testiranjima.
Nova studija sada dokazuje da su te razlike velike, analizirajući podatke s hiljada aktivnih Tesla vozila.
Recurrent Auto, kompanija za trgovinu i istraživanje automobila, prikupila je podatke od preko 12.000 Tesla vozila i 360.000 ciklusa punjenja zajedno s povratnim informacijama od nekoliko Tesla vozača.
Tako je na temperaturama nižim od -1 Celzijusa, Teslin Model Y imao prosječni domet od otprilike samo 45 odsto procjene EPA-e. Na višim temperaturama, između 21 - 32 stepeni, raspon se poboljšao, zadržavši preko 60 odsto EPA procjene. Ovi se podaci se baziraju na 3.332 vozila. Podaci iz Modela S su dali slične rezultate.
Na nižim temperaturama električna limuzina je izgubila preko 50 odsto dometa, ali u toplijim klimama zadržala je oko 60 odsto napunjenosti, navodi Revija HAK.
U zasebnom testu, suosnivač i izvršni direktor Recurrenta Scott Chase otkrio je da je maksimalni domet na njegovom Modelu Y iz 2021. s EPA dometom od 524 km bio samo 405 km tokom toplih mjeseci između juna i septembra, u Miniapolisu.
U decembru i januaru maksimalni domet je bio samo 302 km, odnosno 315 km. Naravno, nije samo Tesla pogođena vremenskim uslovima - i kod drugih proizvođača i njihovih električnih vozila temperature igraju važnu ulogu.
“Vlasnici električnih vozila znaju da njihov domet pada na vrućini i hladnoći, ali to ne vide na kontrolnoj ploči svog automobila. Realnost je da se zakoni fizike primjenjuju i na Teslu, koja se ne razlikuje puno od drugih proizvođača automobile”, rekao je Chase.
Podsjećamo, nekoliko faktora diktira domet, a ne samo temperatura. To su sljedeći paramatri: brzina vjetra, promjene nadmorske visine, teren, stanje guma, starost i degradacija baterije, piše Motor1.com.