Остатак свијета све теже држи корак са кинеском ауто-индустријом.
Посебно се истиче аутомобилски гигант BYD, који је већ реномираним произвођачима очитао лекцију. Најбоље је показао своје могућности кроз електрични болид Yангwанг У9, у који је уградио најнапреднију технологију.
BYD је управо представио „Божје око“ (God's Eye) – систем асистенције у вожњи који доноси високоинтелигентну технологију, укључујући и систем аутономне вожње.
Међутим, то није све. Прави шок за остатак индустрије је што ће овај систем бити доступан на свим BYD-овим моделима, укључујући и суперјефтини електрични модел СеаГулл, чија цијена износи мање од 10.000 евра.
Кинези су предвидјели три варијанте система са до три ЛиДАР сензора, при чему основни систем већ долази са три камере.
„Ц“ ниво система доноси 12 камера, пет радара и 12 ултразвучних сензора, који надзиру до 300 метара испред возила, док је тачност позиционирања импресивних 1 цм, односно 2 цм при паркирању.
Довољно је рећи да и једноставније „А“ и „Б“ верзије могу самостално управљати возилом у граду користећи навигацију. То је ниво аутономије који још увијек не нуди ни најнапреднији АДАС систем на Западу, укључујући и Мерцедесов Дриве Пилот нивоа 3.
Поред тога, „Божје око“ је повезано на ДеепСеек АИ систем, што додатно унапређује његове аутономне способности.
Предсједник компаније BYD, Ванг Чуанфу, нагласио је приликом презентације система да BYD посједује највећу базу података аутомобила у Кини.Тврди да компанија тренутно запошљава 110.000 инжењера, од којих је 5.000 специјализовано за истраживање и развој интелигентне вожње.Током тестирања прошле године, BYD-ов АДАС систем је дневно прелазио невјероватних 72 милиона километара.
Тесла је главни конкурент BYD-у и већ нуди потпуно аутономну вожњу у Сједињеним Државама уз мјесечну претплату од 99 долара или једнократну уплату од 8.000 долара.
Међутим, Тесла тренутно чека регулаторно одобрење за тестирање аутономне вожње на кинеском тржишту. Аналитичари сматрају да би америчка компанија можда морала да преиспита своју стратегију претплате, с обзиром на BYD-ов све агресивнији развој.
Поред тога, BYD је објавио планове за интеграцију ДеепСеек-а, модела вјештачке интелигенције кинеског стартапа који је привукао пажњу у јануару својим четботом.Овај потез врши притисак не само на Теслу већ и на друге кинеске конкуренте, као што су Xpeng и Geely Ауто, чије су дионице пале у уторак.
Аналитичари вјерују да би овај потез могао додатно појачати рат цијенама на највећем свјетском тржишту аутомобила. Након објаве, деонице BYD-а порасле су за више од 4% на берзи у Хонг Конгу.