Када је у питању смањење потрошње горива, много је заблуда, као и савјета, неки су више неки мање корисни.
1) Притисак у гумама – изузетно важан! Тестови обављени од стране произвођача гума и реномираних ауто часописа показали су да је одговарајући притисак ваздуха у гумама изузетно важан када је потрошња горива у питању, пише сајт Половни аутомобили.
Нађите податак на ком притиску ваше гуме треба да буду. Провјеравајте једном мјесечно - зато што чак и потпуно нове гуме полако губе притисак. Купите манометар за провјеру притиска - не ослањајте се само на компресоре на бензинским пумпама.
Притисак у гумама се не мјери након дуже вожње, пошто се тада гуме загрију и притисак због тога порасте.
Након што код вулканизера замијените гуме или буде обављена поправка гуме, обавезно провјерите притисак у гумама!
Подешавајте притисак и у складу са условима вожње - те податке такође можете да нађете на наљепници на ауту или на неком другом мјесту. На примјер, колико повећати притисак када је ауто значајно оптерећен, нарочито када идете на дужи пут.
2) Избацивање непотребног терета – овај савјет сте вјероватно прочитали већ много пута, али проблем је у томе што ви у гепеку не возите 6 џакова цемента... Избацивање резервног точка, мало алата или неких других ствари тешких неколико килограма неће имати никаквог утицаја на смањење потрошње.
Наш савјет је да нипошто не избацујете резервни точак, без обзира да ли је пуне величине или "ћопавац", и да га не мијењате сетом за поправку гуме, пошто тежина једног точка дефинитивно није довољна да учини осјетну разлику по питању потрошње.
3) Старт-стоп систем - колико он уопште штеди горива? Веома мало. Процјене иду од 2% до 4%. Већина возача га ионако гаси пошто може да направи проблем у најнезгоднијим ситуацијама. Али уколико желите да уштедите максимално, немојте да га гасите.
4) Стил вожње: оштра вожња са снажним убрзањима, нарочито приликом кретања из мјеста може и најштедљивији ауто да претвори у немилосрдног потрошача – без обзира на кубикажу или снагу.
Треба возити течно и без оштрих убрзавања. Треба пратити саобраћај и пуштати папучицу гаса када примјетимо да се саобраћај испред нас успорио, да наилазимо на семафор на којем се већ упалило или ће се ускоро упалити црвено и слично.
5) Клима-уређај: коришћење клима уређаја може да повећа потрошњу од 5% до преко 20%! Углавном код старијих аутомобила "клима" више повећава потрошњу, а код новијих мање.
Међутим, при високим брзинама отворени прозори веома негативно утичу на аеродинамику, што такође може драстично да повећа потрошњу, па је тада исплативије да укључите климу.
6) Кровни кофер: уклоните кровни кофер уколико вам није неопходан. Он може драстично да повећа потрошњу горива при вишим брзинама - од 10% до 25%, па чак и више у зависности од његовог облика и брзине кретања.
7) Кровни носачи: уклоните кровне носаче уколико вам нису неопходни. Они такође утичу на аеродинамику и могу осјетно да повећају потрошњу.
8) Исправан мотор: уколико мотор не ради како треба, потрошња може да буде без проблема већа за литар или два, чак и уколико вама не дјелује да постоји озбиљан проблем. Зато реагујте чим примијетите неку промјену у раду мотора - можда треба замијенити свјећице, очистити ДПФ, провјерити дизне...
9) Услови вожње: стани-крени вожња у саобраћајном шпицу највећи је непријатељ уштеде горива. У тим условима ће и мали ауто са бензинским мотором од 1.200 кубика и 65 КС без проблема да "попије" 10 л/100км.
Неријетко је исплативије да идете дужом трасом са мање гужве и семафора, него краћом са много семафора и густим саобраћајем.
10) Пратите ситуацију испред вас: предвиђање и правовремено уочавање промјена у кретању других возила, праћење семафора, уочавање кривина и раскрсница, може да уштеди доста горива пошто ћете моћи правовремено да попустите гас и благовремено да убрзате када је потребно.
Уређаји и адитиви за смањење потрошње – бројна истраживања су показала да су многи уређаји и адитиви за смањење потрошње бескорисни.
Не ослањајте се на путни компјутер. Он није поуздан. Умије солидно да "слаже".
Зато повремено напуните резервоар до краја, па га након 200 или 300 километара поново напуните и израчунајте потрошњу.