Многи возачи праве грешку мислећи да ће им гуме са нижим притиском омогућити бољу вожњу преко рупа на путу, али то може озбиљно скратити радни вијек гума.
Произвођачи аутомобила јасно су дефинисали колики треба да буде притисак у гумама на различитим моделима.
Велика одступања од препоручене вриједности нису добра.
У неким моделима, произвођачи наводе и колико треба повећати притисак у гумама када је аутомобил потпуно оптерећен, са свим заузетим сједиштима и пртљагом у гепеку.
Гуме са ниским притиском, односно слабије надуване, прегријавају се и њен радни вијек може да се смањи до 20 одсто.
На примјер, ако гуме обично трају око 40.000 километара, са ниским притиском мораћете их замјенити већ на 32.000 километара.
Такође, ово повећава ризик од пуцања гума.
С друге стране, пренадуване гуме такође нису добра опција. Тврђе бочне стијене и газна површина смањују контакт гуме са путем, што узрокује брже трошење и може смањити пријањање, што утиче на безбједност и перформансе возила.
Зато је важно редовно провјеравати притисак у гумама и придржавати се препорука произвођача како би се обезбиједила сигурност и дуготрајан радни вијек гума, преноси "АутоБлог".