Скоти Килмер, један од најпопуларнијих стручњака за аутомобиле на Јутјубу, подијелио је низ савјета који могу помоћи возачима да уштеде гориво у аутомобилу. Аутомеханичар са више од 55 година искуства, он сада редовно објављује видео снимке на свом Јутјуб каналу и дијели савјете за возаче како да уштеде новац и избјегну скупу штету.
У популарном видеу, Скоти је упозорио возаче да не купују уређаје који тврде да побољшавају економичност горива, савјетујући им да умјесто тога редовно провјере притисак у гумама.
Гориво се више троши због притиска у гумама
„Данас ћу вам показати како да постигнете већу километражу у аутомобилу, а то је без куповине скупих уређаја , немојте се заваравати. Да ови уређаји заиста функционишу, правили би се у фабрикама аутомобила због огромног друштвеног притиска да се повећа километража по литру горива. Рећи ћу вам како да провјерите да ли је притисак у гумама исправан. Ако није у реду, гума ће имати превише трења и ваша потрошња горива ће бити лошија“, објаснио је Скоти.
Механичар је примјетио да гуме полако губе притисак током времена и да их је потребно поново надувати до нивоа наведених у упутству за возило. Возачи који то не раде редовно могу примјетити већу потрошњу горива јер гуме долазе у контакт са путем и такође ризикују да се истроше много брже. Да би се ово избјегло, препоручује се свим возачима да провјере притисак у гумама најмање једном у двије недјеље и прије било каквог дужег путовања.
Међутим, Скоти је такође сугерисао да возачи могу да уштеде на рачунима за бензин и дизел тако што ће се увјерити да је ваздушни филтер чист. Додао је: „Такође, не можете имати прљав филтер за ваздух. Ваш аутомобил сагоријева хиљаде кубних центиметара ваздуха, а не можете зауставити тај проток са зачепљеним филтером.“
Уобичајено је да се филтери за ваздух у аутомобилу мијењају једном годишње или раније ако се возило често вози по прашњавим условима, како би се осигурало да мотор добија довољно чистог ваздуха.
Скоти је савјетовао возаче да избјегавају нагла убрзања и кочења: „И будите умјерени возачи. Схватите да што се мотор брже окреће, то више горива троши.“
Власници аутомобила са бројачем обртаја или тахометрима треба да покушају да избјегну обртаје мотора изнад 2.500 обртаја у минуту тако што ће што прије пребацити у виши степен.