Renault је повратак "петице" наговијестио још почетком 2021. годне, са истоименим концептом потпуно електричног возила. Серијски Renault 5 E-Tech ће дебитовати 26. фебруара 2024. на сајму аутомобила у Женеви, уз најаву да ће базна верзија коштати око 25.000 евра.
Нови Renault 5 ће се базирати на платформи ЦМФ-Б ЕВ и по ранијим најавама позајмиће до 70 одсто дијелова из Clia и Captura базираног на ЦМФ-Б платформи. Што се дужине тиче, биће нешто краћи од 4 метра.
Коришћење постојећег хардвера ће помоћи француској компанији да смањи трошкове производње за 30 одсто у поређењу са моделом Зое, који неће доживјети сљедећу генерацију. Једна велика разлика између два мала ЕВ биће изражена бројем батеријских модула јер ће нови Р5 имати само четири велика модула распоређена у једном слоју. То ће омогућити инжењерима да скину 15 килограма тежине.
Они такође обећавају већу густину енергије од Зоеовог пакета и повећану крутост подвозја бољим интегрисањем батерије у платформу око њега. Помиње се и смањење нивоа буке и вибрација. Сем тога, Renault је за нову "петицу" предвидео и мулти-линк задње вјешање.
Батерија ће бити постављена испод пода како би се спустило тежиште, чиме ће аутомобил бити агилнији.
Renault напомиње да ће нови Р5 користити електрични мотор са технологијом изведеном из Мегана E-Tech Electric. Имаће нову унутрашњу архитектуру која не само да ће смањити величину мотора већ и његову тежину. Француски медији незванично наводе да ће нови Р5 располагати са 100 kW/136 КС.
Такође, купцима ће се нудити две батерије капацитета 40 kWh односно 52 kWh, док ће аутономија износити до 400 km.
Помиње се и двосмјерно пуњење: енергија ускладиштена у батерији Renaulta 5 може се користити за пуњење свакодневних електричних уређаја (рачунар, ручни усисивач, итд.)
Французи најављују да ће власници моћи да оптимизују своја путовања и искуство у вожњи Renaulta 5 коришћењем гласовне контроле.
Електрични Renault 5 ће се производити у фабрици у Дуају у Француској, а имаће најмање 22% рециклираних материјала и преко 85% рециклирајућих.
(Autoblog)