Након дуготрајне борбе око ограничења будућих емисионих стандарда Еуро 7, постигнут је компромис на нивоу Европске уније.
Јако строг приједлог Европске комисије за Еуро 7 био је потпуно несразмјеран па овај договор има за циљ да смањи додатне трошкове од којих су произвођачи аутомобила претходно страховали, што би додатно довело до поскупљења аутомобила код крајњег купца.
Европски парламент и Европски савјет су привремено постигли договор о новим правилима за смањење емисија возила, укључујући аутомобиле, комбије, аутобусе, камионе и приколице.
Уредба о хомологацији и тржишном надзору моторних возила (Еуро 7) има за циљ да подржи прелаз према чистој мобилности и одржати цијене приватних и привредних возила доступним грађанима и компанијама. Возила ће морати дуже вријеме бити усклађена с новим стандардима како би задржала чисту емисију током цијелог свог животног вијека.
Што се тиче приватних аутомобила и малих комбија, преговарачи су постигли сагласност да задрже тренутне услове испитивања према Еуро 6 стандардима и ограничења емисија издувних гасова.
Број честица издувних гасова мјериће се на нивоу ПН10 (умјесто ПН23, који такође биљежи мање честица).
За аутобусе и камионе, договорени текст укључује строжа ограничења за емисије издувних гасова измјерене у лабораторију (нпр. NOx od 200 mg/kWh) и у стварним условима вожње (ograničenje NOx od 260 mg/kWh), задржавајући тренутне услове Еуро 6 тестирања.
Споразум поставља ограничења за емисије честица кочница (ПМ10) за аутомобиле и комбије (3 мг/км за чисто електрична возила, 7 мг/км за већину возила с мотором с унутрашњим сагоријевањем, хибридна електрична возила и возила на гориве ћелије те 11 мг/км за велике комбије с мотором с изгарањем).
Постоје и минимални захтјеви за трајање батерије за електрична и хибридна возила (80 одсто од почетка животног вијека до пет година или 100.000 км, те 72 одсто до осам година или 160.000 км) и комбије (75 одсто од почетка животног вијека до пет година или 100.000 км, те 67 одсто до осам година или 160.000 км).
Текст предвиђа да ће свако возило имати еколошки пасош који ће садржати информације о његовој еколошкој ефикасности у тренутку регистрације (нпр. ограничења емисија онечишћујућих материја, емисија ЦО2, потрошња горива и електричне енергије, електрични досег, животни вијек батерије возила).
Корисници возила такође ће имати приступ ажурираним информацијама о потрошњи горива, стању батерије, емисијама штетних твари и другим релевантним информацијама које генеришу уграђени системи и монитори.
Осим тога, произвођачи аутомобила морају дизајнирати своја возила тако да спријече манипулације системима за контролу емисија путем дигитализације надзора возила.
Парламент и Савјет још требају званично одобрити споразум прије него што ступи на снагу. Уредба ће се примјењивати 30 мјесеци након ступања на снагу за приватна и доставна возила те 48 мјесеци за аутобусе, камионе и приколице (за возила малих серијских произвођача примјењиваће се од 1. јула 2030. за приватна и доставна возила, а од 1. јула 2031. за аутобусе), пише "Јутарњи".