Мјерна шипка за ниво уља у мотору има јасно обиљежене индикаторе за максималан и минималан дозвољен ниво и ако не желите проблеме потрудите се да ниво буде између ове двије ознаке.
Опште познато је да мањак уља у мотору може да има катастрофалне посљедице али са друге стране и даље постоји мит да додавање мало више уља него што показује шипка не може да шкоди, каже Еберхард Ланг из ТУВ СУД-а.
Међутим, у случају преливањем, уље улази у усисни тракт кроз вентилацију картера. Уље може оштетити катализатор. У екстремним случајевима то може довести до потпуног оштећења мотора, преноси Ревија ХАК.
Најбоље је провјерити ниво уља након отприлике 1.000 километара. Ако се налази у означеном дијелу мјерне шипке, неће бити проблема, каже стручњак из ТУВ СУД.
Неки произвођачи, као што је на примјер Киа, објавили су савјете у вези са прекомјерним доливањем уља и шта се може догодити ако то учините а то су сљедећи проблеми:
1) Цурење уља
2) Мирис запаљеног моторног уља
3) Дим из мотора
4) Испуштање (веће количине) дима из издувне цијеви
5) Мотор производи чудне звуке.