Технички савјетник Хрватског аутоклуба, Марин Морава, објаснио је како сами можемо да скратимо радни вијек мјењача.
Уколико не притиснемо довољно снажно квачило при мјењању брзина, може доћи до звука који подсјећа на стругање, рекао је он.
"Ако вам се то догодило први пут, вјероватно се неће штетно одразити на исправност рада мјењача. Учесталим понављањем овог догађаја могуће је оштетити синхрони прстен степена преноса на ком се ова радња често догађа", истакао је Морава за Ревију ХАК.
"Код оштећења синхроних прстенова, долази до губитка њихове улоге да изједначе број обртаја између два вратила како би се лакше и без сметње промјенио степен преноса. Возач ће овај проблем осјетити као повећање отпора код кретања ручице мјењача приликом убацивања у брзину, уз присутност механичког крцкања", додао је.
Препорука је да се што прије оде у сервис, јер су могући и други узроци који могу узроковати сличне симптоме. Свако тактизирање и чекање може само да повећа проблем.
"Може доћи до присутности металних струготина у уљу које настају нередовним хабањима приликом промјене степена преноса. Остаци штете лежајевима мјењача и зупчаницима, а у најгорем случају могуће је потпуно оштећење мјењача и губитак погона возила", навео је Морава.
Шта се може догодити ако при великој брзини возила пребацимо мјењач из, нпр, 6. у 2. брзину?
"Отворена је могућност изласка из максимално одређеног броја обртаја мотора, што наравно може бити штетно за механику мотора до нивоа већих механичких оштећења", рекао је.