Њемачка више не субвенционише куповину аутомобила са нултом емисијом штетних гасова. Крајем априла у овој земљи на путевима је било око 1,2 милиона потпуно електричних возила, а циљ до 2030. је 15 милиона аутомобила без CO2.
Недавно је њемачки уставни суд одлучио да извршна власт више не може рачунати на 60 милијарди евра, нити их може пренијети у нову фискалну годину, иако су у питању непотрошена средства намијењена пандемији Ковид-19. Средства су била осигурана у државном буџету на иницијативу Зелене странке, а влада је кроз субвенције од 2016. вратила купцима око 10 милијарди евра.
Како би могла усвојити нови буџет, Њемачка је морала ревидирати неке програме, а један од њих је онај који имај за циљ убрзати прелазак на електрификацију. У том контексту, програм субвенција за куповину електричних возила завршава се раније од предвиђеног. Наиме, ова државна помоћ је према првобитном пројекту требала бити додијељена до краја 2024. године.
Новац ће добити само они који су се већ пријавили за грантове. Супротно од тога, нови кандидати који буду аплицирали за овај зелени бонус неће бити прихваћени. Према званичним статистикама, крајем априла у Немачкој је на путевима било око 1,2 милиона чисто електричних возила. До 2030. ова цифра би требала бити 15 милиона.
Ипак, тржиште уопште не биљежи очекивани раст продаје батеријских возила. Наиме, високе цијене, ограничен домет и недостатак станица за пуњење, посебно у руралним подручјима, сматрају се главним разлозима због којих продаја електричних возила пада на највећем европском тржишту.