Nova Niva je trebalo da se prodaje u dvije dužine karoserije, na nekoliko tržišta, uključujući cijelu Evropu.
Kao vlasnik ruskog AvtoVAZ-a, Renault je aktivno radio na novoj generaciji Lada Nive, legendarnog terenca. Međutim, nakon ruskog napada na Ukrajinu, Francuzi su se povukli iz AvtoVAZ-a i tako je rad na novoj Nivi obustavljen do daljeg.
Renault je imao dvije velike poslovne jedinice u Rusiji. Renault Rusija prodat je gradu Moskvi, dok je 67,69% AvtoVAZ-a u vlasništvu Francuza kupio Centralni institut za istraživanje i razvoj automobila i motora NAMI.
Francuska kompanija nije objavila iznose ovih transakcija, ali nekoliko izvora spominje simboličnu cijenu za svaku od njih.
AvtoVAZ je matična kompanija brenda Lada. Ugovori o prodaji ruskih aktivnosti Renaulta daju francuskom proizvođaču mogućnost da otkupi svoju imovinu u roku od šest godina
Prije nešto više od godinu dana, Renault je saopštio da želi da spoji brendove Dacia i Lada u okviru iste poslovne jedinice, navodeći da će dvije kompanije ostati odvojene sa sopstvenim brendovima, sopstvenom istorijom i strategijom.
Grupa Renault razvijala je novu generaciju Lada Nive i novi automobil je trebalo da bude predstavljen 2024.
Nova Niva je trebalo da se prodaje u dvije dužine, na nekoliko tržišta, uključujući cijelu Evropu.
Veliki klirens, pogon na sve točkove i mjenjač sa reduktorom bili su na programu ovog terenca, kao i mogućnost elektrifikacije pogonskog sklopa u skladu sa ekološkim standardima Evropske unije.
Sve je to sada palo u vodu.