Корисно

Ово је 12 ствари које вам трговац аутомобилима никад неће рећи

  • Извор: Индекс
  • 23.01.2024. 17:44

Куповина аутомобила редовно значи и интеракцију између трговца и купца. А она може бити свакојака: отворена, напета, интересна, угодна… Многи продавачи и купци аутомобила током процеса створе врло чврст осјећај поштовања и повјерења, чак и пријатељства, и није чудо да неки продавачи вуку за собом своје купце без обзира гдје радили и коју марку аутомобила продавали.

Међутим, у почетку односа игра се перфидна игра у којој свако жели узети највише што може: продавач продати најскупље, с највећим профитом или оно што се тешко продаје, а купац платити што мање или изнудити било какву погодност, преноси Индекс.

Па, ово је листа од дванаест ствари које вам трговац аутомобилима, барем док се још нисте спријатељили, сигурно неће рећи…

"Верзија коју смо највише рекламирали заправо је најнеповољнија“

Већ од 15.990 евра. Јединствена прилика. Максимална уштеда. Модел који се рекламира због сензационалне цијене вјероватно ни издалека није и најповољнији. Наиме, ради се о моделу који вјероватно нема ни аутоматску климу, ни алуминијске фелуге, ни повезивост с мобилним телефоном… Међутим, све то има тек хиљаду или двије евра скупља верзија, што је, када се пребаци у мјесечне рате, занемарив износ. Па зашто се онда ову јефтину рекламира? Управо зато да привуче људе у салоне.

"Најбоље је купити аутомобил крајем мјесеца“

Како се приближава крај мјесеца, тако се приближава и вријеме када се морају остварити планови, а онда су трговци знатно лабавији у преговорима. Врло често њихова провизија зависи и о количини продајних аутомобила унутар мјесец дана, а како се та провизија онда рачуна за све продане аутомобиле у једном мјесецу, неријетко се трговцу исплати и изгубити мало на једном примјерку како би то вратио на свим осталима.

"Аутомобил који дајете под рачун не вриједи онолико колико сте добили“

Трговац ће често половни аутомобил процијенити "на боље", односно платити га више ако је то дио посла куповине новог аутомобила. Наиме, оно што је изгубио на половном надокнадиће на новом аутомобилу. Још ако преко њега узмете и финансирање и осигурање или се некако обавежете да ћете долазити тамо на редовне сервисе, пар стотина евра боља цијена половног није никакав проблем.

"То што идем код шефа питати могу ли вам дати попуст чиста је глума“

Сваки продавач добро зна колико може "ићи доље" и врло добро барата тим податком. Наравно да му је интерес постићи што већу цијену јер често је дјелимично плаћен постотком реализације. Игроказ "одласка код газде/директора/шефа…" постоји само да остави утисак како заиста искрено ради на томе да ви добијете најбољу цијену.

"Сви ми трговци имамо исте цијене јер продајемо аутомобиле из истог извора"

Неки трговци желе оставити утисак да имају редовно боље цијене од осталих, али то није тачно. Цијене аутомобила дефинисали су генерални увозници, често је трговцима забрањено и давати попусте, а је ли нека цијена боља или лошија питање је сваког појединачног случаја и способности самог продавача.

"Не волимо кад превише знате о аутомобилима"

Заиста, трговци имају највише шансе добити добру цијену ако купац зна мало или ништа о жељеном аутомобилу или његовој конкуренцији. Трговци који могу фасцинирати купца флоскулама о "њемачком квалитету", "француској удобности" или "јапанској поузданости" то ће и искористити, док ће с информисаним купцем бити знатно теже преговарати.

"Јако добро процјењујемо сваког купца који нам дође у салон“

Наравно да то раде, тренирани су да би то радили. Кад виде саму жену, одмах - вјероватно исправно - закључују да је дошла јер јој се неки аутомобил заиста и свиђа па су свјесни да треба само одабрати добру боју и тврдити како ће - ако не купи овај дивни црвени аутомобил данас - добити нову прилику тек за осам мјесеци.

"Нисмо без везе у одијелима или костимима, ушминкани и с добром фризуром“

Многа истраживања кажу како су атрактивни људи знатно успјешнији у продаји, а изузетак није ни аутомобилска индустрија. Зато ћете готово редовно видјети како су продавачи елегантни, у одијелима и с краватом, због чега одају утисак поузданости. Продавачице, пак, пазе и на фризуру и шминку јер то ће им засигурно олакшати разговор с купцима оба спола.

"Нисмо импресионирани ако дођете с пријатељем који се 'разумије' или аутомеханичаром"

Неко може редовно пратити часописе о аутомобилима или бити сјајан механичар, али то уопште не значи да се заиста разумије у аутомобиле и да зна одабрати најбоље. Продавач је пуно боље едукован. Сваки покушај манипулације продавач ће лако спријечити или окренути у своју корист.

"Могу вам се посветити само током седмице, најбоље ујутро“

Велика већина купаца у салоне аутомобила иде суботом или послије радног времена касније поподне. Стога је тада и највећа гужва, вјероватно су резервисане и тест-вожње, а трговац неће имати времена сваком се посветити. Фокусираће се на оне за које процијени највећу могућност куповине.

"Пробаћу вам увалити још пуно тога…“

Кад се одлучите за куповину возила, то је продавачу само почетак процеса. Он тада креће нудити ствари попут продужене гаранције, финансирања, осигурања, зимских гума, кутије прве помоћи, зимских гума на фелугама…

"И ја сам само човјек који ради за живот“

Можда дјелују спремни на све да ти нешто продају, чак и мало арогантно, али продавачи аутомобила људи су попут свих нас. И они желе да ви, на концу конца, прођете довољно добро, да купите аутомобил који је најбољи за ваше потребе и задовољан је ако из салона аутомобила изађете срећни. Наиме, за три, четири или пет година доћи ћете опет и све креће испочетка.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Бизнис клуб

    ''‘Бизнис клуб’ новим концептом приближиће вам економију и пружити вам релевантне актуелности из области економије и привреде, испратити економска кретања и трендове на глобалном нивоу и истражити њихов утицај на раст и развој економије у Српској.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.