Проблеми са квачилом могу бити врло опасни, па зато ево неколико примјера шта све може да се деси и како то да препознате.
Пропадање папучице квачила може бити изазвано наступањем неисправности на преносним елементима између папучице квачила и потисне плоче, објашњава технички савјетник Марин Морава за лист Ревијахак.
Најчешће би код старијих возила пуцала сајла квачила, а код новијих возила би процурила хидраулика на секундарном цилиндру, рекао је он, додајући да одређени модели возила могу да имају и типске већ познате проблеме на овом дијелу механизма, од пуцања пластичних зупчаника или полугица испод папучице квачила до пуштања хидрауличких водова од примарног до секундарног цилиндра, и низа сличних проблема.
Губитак преноса обртног момента на точкове је чест проблем (познато као проклизавање ламеле). Препознатљиво је у вожњи да приликом потребе за убрзавањем возило не може нагло да убрза, а рад мотора је попраћен повишеном буком и наглим подизањем броја обртаја мотора без значајнијег убрзања возила.
Проклизавање ламеле код отпуштене папучице квачила није редовна функција, па загријавањем долази до смањења степена ефикасности квачила и корисни рад мотора прелази у непожељно загријевање квачила које га може прегријати до потпуног отказивања и губитка погона на точковима.
Уз прегријавање возач може да примијети бијели дим из моторног простора и специфичан мирис сличан електроници која је прегорјела због неисправности.
Промијените стил
Код описаног проблема прегријавања препорука је да станете и охладите квачило од 30 до 45 минута, али и да промијените стил вожње који неће узроковати нагло подизање обртаја мотора коришћењем врха папучице педале гаса (немојте дубоко притискати папучицу гаса), и на узбрдицама коришћење нижих степени преноса. Наравно, ова метода може помоћи ако је у почетној фази уочен ефекат проклизавања квачила, док још није дошло до дима и јаких мириса паљевине.
Ако уочимо да квачило почиње да подрхтава приликом кретања или долази до измјене необичног звука приликом притискања и отпуштања папучице, не треба занемарити проблем јер је то најчешће најава да нешто није у реду и препорука је да се консултујете са сервисом око новонастале ситуације, јер у супротном може наступити неисправност.
То се најчешће догађа на путовањима, кад се квачило дуже користи и добро загрије или се возило оптерети пртљагом и другим теретима који редовно нису присутни у градској вожњи јер је возач најчешће сам у возилу.
Нажалост, када је у питању квачило, помоћ на путу ријетко може да изведе брзо рјешење како бисте наставили даље путовање.
У идеалним условима поправка квачила траје од једног до пет радних дана, па је препорука да се одазовете на прве знакове неисправног рада квачила како бисте осигурали поправку у оном временском периоду кад нам возило није толико неопходно.