Према најновијим, прелиминарним подацима Европског удружења произвођача аутомобила (АЦЕА), продаја нових аутомобила у Европи (ЕУ, УК и ЕФТА) пала је за 2,1% у јануару 2025. у односу на исти период претходне године, достигавши 995.271 јединица.
Упркос општем паду тржишта, продаја електричних возила (ЕВ) порасла је за 37%, на 121.000 регистрација, чиме је њихов тржишни удио достигао 15%.
Хибридна возила такође су забиљежила раст од 18,4%, док је продаја плуг-ин хибрида пала за 8,5%. Са друге стране, продаја бензинаца и дизелаша пала је за 20,5% односно 2,5%.
Фолксваген Група остварила је раст продаје од 5,3%, док је марка Фолксваген забиљежила пораст од 16,6%, учврстивши своју лидерску позицију на тржишту.
Рено Група је такође забиљежила раст од 5,4%, док је Стеллантис претрпио пад продаје од 16%.
Када је ријеч о најпродаванијим моделима, Дачиа Сандеро је у јануару поново заузела прво мјесто као најпродаванији аутомобил у Европи, надмашивши Фолксваген Голф.
Велики пад Теслине продаје
С друге стране, Тесла је забиљежила драстичан пад продаје у Европи, са само 9.900 продатих возила у јануару, што представља пад од 45% у односу на исти период претходне године.
Овај пад се дјелимично може приписати контроверзним политичким изјавама Илона Маска, али и очекивању купаца да на тржиште стигне нова верзија Модела Y.
Прелиминарни подаци из јануара указују на промјену преференција европских купаца, који све више прелазе на електрична и хибридна возила, док интересовање за традиционалне бензинске и дизел моторе опада.
Продаја аутомобила у Европи у јануару 2025.
Продаја по групацијама
Фолксваген Група – 268.409 (+5,3%)
Стеллантис – 154.079 (-16,0%)
Рено Група – 97.910 (+5,4%)
Хјундаи-Киа – 83.297 (-3,7%)
Тојота Група – 80.270 (-4,4%)
BMW Група – 70.192 (-2,9%)
Мерцедес-Бенз – 42.532 (-2,4%)
Форд – 31.516 (-12,2%)
Ниссан-Митсубисхи – 28.558 (-11,1%)
Волво – 25.172 (-2,9%)
Продаја по маркама
Фолксваген – 112.844 (+16,6%)
Тојота – 72.804 (-7,6%)
BMW – 59.765 (-1,8%)
Шкода – 59.465 (-3,4%)
Пежо – 55.445 (-3,4%)
Ауди – 49.220 (-7,8%)
Дачиа – 48.998 (-5,2%)
Рено – 48.443 (+18,1%)
Мерцедес-Бенз – 42.472 (+3,0%)
Киа – 41.762 (-6,6%)
Хјундаи – 41.535 (-0,6%)
Форд – 31.516 (-12,2%)
Опел/Вауxхалл – 28.449 (-27,7%)
Цитроен – 27.170 (-16,8%)
Волво – 25.172 (-2,9%)
Ниссан – 25.108 (-7,7%)
Фиат – 23.608 (-20,4%)
МГ – 22.994 (+36,8%)
Цупра – 20.855 (+56,7%)
Сеат – 17.161 (-14,5%)
Сузуки – 14.469 (-8,5%)
Мазда – 11.064 (-12,2%)
Јееп – 10.984 (-9,6%)
Мини – 10.427 (-9,1%)
Ланд Ровер – 10.220 (-1,3%)
Тесла – 9.945 (-45,2%)
Порсцхе – 8.120 (-10,2%)
Леxус – 7.466 (+43,7%)
Хонда – 4.994 (-16,3%)
Алфа Ромео – 4.792 (+21,3%)
Закључак
Тржиште аутомобила у Европи биљежи благи пад, али се електрична и хибридна возила и даље добро продају.
Фолксваген је лидер на тржишту, док је Тесла забиљежила значајан пад. Дациа Сандеро остаје најпродаванији аутомобил, а МГ и Цупра су брендови са највећим растом.