Tokom prvih devet mjeseci 2022. godine, prodaja električnih automobila u svijetu je dostigla 6,8 miliona primjeraka i nastavlja da raste na glavnim tržištima.
Kako pokazuju podaci koje je objavila konsultantska kuća Inovev, američki proizvođač Tesla je apsolutni lider s udjelom od 21 odsto na globalnom automobilskom tržištu.
Na drugom mestu ga slijedi kineski automobilski koncern BYD (11 odsto), a na trećem mjestu ga prati američka grupacija GM (devet odsto).
U avgustu su električni automobili već predstavljali 11 odsto svjetskog tržišta, navodi Revija HAK.
U prvih deset po prodaji među proizvođačima električnih automobila tek na četvrtom mjestu je prva evropska grupacija, Folksvagen, koji je ove godine uspio da osvoji sedam odsto tržišta.
Slijede Hjundai/Kia (pet odsto), kineska grupacija Gili (četiri odsto), Reno-Nisan-Micubiši (četiri odsto), kineski brendovi Čeri (četiri odsto) i GAC ( četiri odsto) te multinacionalna grupa Stelantis (tri odsto).
Ostale evropske marke koji se pojavljuju na ljestvici su BMW (tri odsto) na 12. mjestu i Mercedes (dva odsto) na 15. mjestu.