У трговинском рату између Кине и Европске уније, највећу штету трпи њемачки Порше, закључили су аналитичари. Овај сукоб је ескалирао након што је Европска комисија најавила могуће додатне царине на увоз електричних аутомобила из Кине, што је изазвало бурну реакцију Пекинга.
Европска комисија планира да од почетка јула уведе додатне царине на електричне аутомобиле из Кине, у распону од 17 до 38 посто, због "непоштених субвенција" кинеским произвођачима. Истовремено, кинески произвођачи аутомобила су позвали своју владу да одговори подизањем царина на увоз аутомобила на бензински погон из ЕУ.
На састанку иза затворених врата, кинеска аутомобилска индустрија је предложила повећање царина на бензинске аутомобиле с моторима велике запремине. Овај састанак, организован од стране кинеског министарства трговине, укључивао је учеснике као што су САИЦ, БИД, БМВ, Волксваген и Порше.
Лиу Бин, стручњак из Кинеског центра за аутомобилску технологију и истраживање, предложио је да Кина повећа царине на бензинске лимузине и спортске теренце с моторима запремине изнад 2,5 литара са 15 на 25 посто.
Оливер Зипсе, шеф БМВ-а, изјавио је да Европска комисија својим потезима штети европским фирмама и интересима. БМВ у Кини производи електрични СУВ БМВ иX3 и електрични Мини Купер које продаје у ЕУ. Међутим, БМВ би се могао наћи између двије ватре, јер би њихови аутомобили могли бити подвргнути царинама и у ЕУ и у Кини.
Највећи губитник у овом трговинском сукобу је Порше, у већинском власништву Волксвагена, који већину својих аутомобила производи у Њемачкој и извози их у Кину. Кина чини четвртину глобалне продаје Поршеа, а компанија је прошле године испоручила 79.283 аутомобила у Кини, што је пад од 15 посто у односу на 2022. годину. Продаја у првом кварталу ове године пала је за 24 посто.
Волксваген, који у Кини продаје само 2.5 посто аутомобила произведених у њемачким погонима, био би најмање погођен евентуалним кинеским царинама. Ипак, компанија жели да повећа свој удио на кинеском тржишту са 14.5 на 15 посто, па би бојкот кинеских купаца могао да им нашкоди.
Мерцедес-Бенз, којем је Кина највеће тржиште са удјелом у продаји од око 30 посто, такође би био погођен, иако већину својих аутомобила производи у кинеским погонима.
Шведски Волво Карс, у већинском власништву кинеског Гилија, производи већину својих аутомобила у кинеским фабрикама, са само четири посто увоза.