Predsjednik kompanije Renault, Žan Dominik Senar, u intervjuu agenciji Rojters govorio je o budućnosti električnih automobila u Evropi i izrazio zabrinutost za stanje na tržištu.
Komentarišući odnos snaga na tržištu, Senar je naveo da Kina dominira ključnim sirovinama za proizvodnju baterija za električne automobile sa nultom emisijom.
Nedavna odluka Kine da ograniči izvoz dva metala, galijuma i germanijuma, koji se koriste u proizvodnji poluprovodnika i električnih vozila, mogla bi da bude znak buđenja za evropsko tržište.
"Može se reći da je 'kineska oluja' zahvatila rastući evropski sektor električnih vozila. Kada govorim o kineskoj oluji, govorim o snažnom pritisku koji se danas odnosi na uvoz kineskih električnih automobila u Evropu", rekao je Senar, a prenosi investitor.me.
On je dodao da su kineska industrija električnih vozila i lanac snabdjevanja sirovinama rezultat dugoročnih investicija, koje bi Evropu koštale milijarde evra.
"Možemo da proizvodimo električna vozila, ali se borimo da obezbijedimo sigurnost naših zaliha", rekao je predsjednik Renaulta, prenosi b92.
Kineska ograničenja izvoza takođe eskaliraju tehnološki rat sa Sjedinjenim Državama, za koji Senar vjeruje da bi mogao da izazove još više poremećaja u globalnim lancima snabdjevanja.
"Ako dođe do prave geopolitičke krize, šteta za fabrike baterija koje se snabdjevaju isključivo proizvodima spolja biće znatna. U tome je problem. Tražimo alternative da izbjegnemo paralizu zemlje ako, na primjer, ostanemo bez sirovina za baterije", rekao je on.