Рено је у понедјељак на Сајму аутомобила у Женеви одржао свјетску премијеру нове "петице".
У својој новој верзији Рено 5 (пуна ознака Рено 5 Е-Тех) је електрични аутомобил са опцијом избором величине батерије, сједиштима за пет особа и капацитетом пртљажника који је једнак многим већим градским аутомобилима.
Продукцијска верзија је заснована на новој механичкој платформи АмпР Смол, која је осмишљена да подржава искључиво електрична возила.
Са укупном дужином од само 3,92 метра, нова "петица" је компактан, али не и премали. Дужи је од конвенционалних градских аутомобила као што су Хјндаи и10 или Фиат 500, али краћи од скоро свих модерних возила Б сегмента.
Рено истиче да је овај ауто девет центиметара краћи од модела Клио, али да му је међуосовинско растојање само четири центиметра краће од поменутог модела.
Неуобичајено за тако мало возило, стандардна величина точкова је 18 инча, што је била кључна одлука за постизање привлачности концепта из 2021.
Највећа визуелна разлика на продукцијском аутомобилу је на предњем дијелу, гдје се дизајнерски тим француског произвођача "поиграо" са изгледом фаровима.
Бочне стране имају исту скривену ручку задњих врата као код концептног аутомобила и нешто виши профил крова од Клиа ("петица" је шест центиметара виша), док је позади Рено напустио свој уобичајени лого (још увијек присутан на носу) и замијенио га са називом бренда и ознаком "5".
Моторизација
Базична верзија имаће мотор 95 КС (70 кW), док ће снажније варијанте располагати са 122 КС (90 кW) и 225 Нм обртног момента, односно 150 КС (110 кW) и 245 Нм.
Постоје двије опције батерије – мања капацитета 40 кWх упарена са мотором од 122 КС и већа од 52 кWх са агрегатом од 150 КС.
Рено тек треба да објави званичне податке о домету, али верзија са малом батеријом могла би да пређе око 300 километара између два пуњења ако се користи у граду, док би верзија од 52 кWх требало да прелази до 400 километара.
Мања батерија ће моћи да се пуни на пуњачима снаге до 80 кW, а већа може на онима до 100кW, што значи да се 15-80% капацитета може напунити за нешто мање од пола сата.
Почетна верзија има 7-инчну дигиталну инструмент таблу, умјесто 10-инчне која се уграђује у остатак понуде, али све верзије добијају 10-инчни централни инфотејнмент систем.
Капацитет пртљажника је 326 литара, што је око 60 литара мање од модела Клио, иако је 27 литара од тога одјељак испод пода, који ће се готово сигурно користити за одлагање кабла за пуњење батерије.
Почетна цијена аутомобила би требало да износи око 25.000 евра.