Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske regulisan je saobraćaj lakih ličnih električnih vozila kao što su električni trotinet, električni skejtbord, haverbord i segvej.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić rekao je da se navedena vozila razvrstavaju u četiri klase.
"Predviđeno je da se propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, kojima je uređeno kretanje pješaka, primjenjuju i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan i klase tri, a njihova maksimalna konstruktivna brzina je do šest kilometara po času", rekao je Ćorić u Narodnoj skupštini obrazlažući zakonske odredbe.
On je naveo da je lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan i klase tri obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo s kojim se kreće.
"Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase dva i klase četiri, a njihova maksimalna konstruktivna brzina je do 25 kilometara po času", dodao je Ćorić.
On kaže da je lice koje koristi lako lično električno vozilo klase dva i klase četiri obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo kojim se kreće, ima više od 14 godina, posjeduje potvrdu o poznavanju propisa o bezbjednosti saobraćaja na putevima ili vozačku dozvolu kojom se dokazuje pravo upravljanja vozilom bilo koje kategorije i za vrijeme vožnje nosi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu.
"Takođe, zakonom su jasnije definisane odredbe koje se odnose na sveobuhvatne analize saobraćajnih nezgoda, kretanje u raskrsnicama s kružnim tokom saobraćaja, nasilnička vožnja, te prevoz životinja u kabini vozila", rekao je Ćorić.
Poslanici vladajuće većine i opozicije saglasni su da je ovo zakonsko rješenje kvalitetno, čime će bezbjednost saobraćaja biti poboljšana.
Narodna skupština Republike Srpske razmotrila je zakonske odredbe.
Nakon kraće pauze poslanici će se izjasniti o apsolviranim tačkama dnevnog reda.