Поред батерија електричних аутомобила, проблем су и Теслине кућне батерије.
Пожари су избили у Лос Анђелесу прошлог уторка и досад су захватили подручје величине Париза. Још нису у потпуности под контролом ватрогасаца, али посао гашења се, на срећу, ближи крају.
Сада се градске службе припремају за чишћење, али стручњаци упозоравају да то неће бити једноставан задатак. Уз огроман број кућа које су изгорјеле ту је и још једна опасност – олупине електричних аутомобила.
У Калифорнији су електрични аутомобили изузетно популарни, а много их је изгорјело у пожару.
Електрична возила би могла представљати додатни изазов, пише Аутомотиве Неwс.
Гувернер Гавин Њусом признао је да ће рашчишћавање бити комплексно због великог броја литијум-јонских батерија које се сада могу пронаћи међу рушевинама.
Навео је батерије електричних аутомобила, као и Теслине кућне батерије, као изазове који су пред ватрогасцима и другим службама:
"Данас је свијет мало другачији, са батеријама, не само аутомобилским батеријама, него и батеријама у домаћинствима, које у себи складиште електричну енергију соларних панела".
Њусом је рекао како очекује да ће бити потребно шест до девет мјесеци за уклањање посљедица пожара.
Непредвидљивост електричних возила је проблем. Електрични аутомобили могу се изненада поновно запалити након гашења.
Односно, није готово чак и када се чини да је олупина под контролом. Такође, већи је ризик од удисања штетних гасова и већи је ризик од хемијских опекотина када се ради са оштећеним батеријама.
То је навело стручњаке да апелују на велики опрез при уклањању било којег оштећеног електричног возила након пожара у Лос Анђелесу.
(Ревија ХАК)