Возите ли аутомобил с ручним мјењачем, увијек постоји опасност да из пете брзине грешком вратите у другу. Окретаји мотора нагло ће порасти и ако на вријеме не реагујете може се догодити веома скуп квар.
"Висок број окретаја мотора изван максимално предвиђеног броја окретаја мотора може да резултује механичким оштећењем на мотору, првенствено на разводном механизму за отварање и затварање вентила. Старији мотори који имају већу пропусност компресије због истрошености клипних прстена склони су код повишених окретаја мотора сами да подигну уље из уљног корита преко одушка мотора и избаце гаи га у усисну грану. То за резултат има нетролисано самозапаљење уља и возач више није у могућности да регулише број окретаја, који одлази најчешће изван максималног броја окретаја а крајњи резултат је најчешће механичка штета на мотору", објаснио је за Ревију ХАК Марин Морава, технички савјетник у Хрватском аутоклубу и додао:
"Код појединих произвођача постоји сигурносна блокада, односно они могу електронски да искључе убризгавање како би спријечили даљње подизање окретаја мотора изван дозвољеног броја окретаја мотора".