АвтоВАЗ је објавио фотографије и детаље Ладе Искре, која ће бити позиционирана између модела Гранта и Веста.
Након увођења економских санкција, руска аутомобилска индустрија је претрпјела велики ударац. Западни произвођачи су се повукли, а домаћи остали на цједилу, без потребних дијелова, технолошке подршке и логистике.
Руска привреда је ипак опстала, а ауто-индустрија се показала веома отпорном упркос првобитном драстичном паду. Наравно, помогли су и Кинези, али и брза способност прилагођавања новим условима, која је, изгледа, својствена свим Словенима, пише "Индекс".
Како год било, Искра је ту као први нови модел АвтоВАЗ-а послије дуго времена. Аутомобил је ових дана представљен у оквиру Међународног економског форума у Санкт Петербургу.
Мала лимузина ће бити позиционирана између Гранте и Весте у Ладином асортиману. Користи "модерну глобалну механичку платформу", а по свему судећи, ријеч је о моделу чији је развој започет док је Ренаулт још био присутан.
Основа је, дакле, ЦМФ-Б платформа компаније Рено, која је прерађена тако да може да се производи самостално у Русији. У званичном извјештају АвтоВАЗ истиче 400 нових дијелова, а израда је наводно коштала 23 милијарде рубаља или скоро 250 милиона евра.
Искра ће бити понуђена са двије опције мотора, 1.6 са 90 и 1.6 са 106 КС, а снажнија опција биће доступна са шестостепеним мануелним мјењачем, као и аутоматским.
Серијска производња почеће почетком сљедеће године, а цијена није позната. Очекује се да ће бити велики адут и да ће се кретати између 7.300 и 12.800 евра.
Послије Искре, очекују се још најмање двије каросеријске верзије, укључујући и кросовер. Судећи по тренутној геополитичкој ситуацији, Искру, као и остале Ладе, нећемо скоро видјети у Европи.