Гуме су један од најважнијих дијелова возила и пресудне су за сигурност. Обавеза зимске опреме на зимским дионицама јавних путева завршава 1. априла.
Сада ће већина, ако већ није, промијенити зимске гуме на својим лименим љубимцима. Но, неки баш и не маре за то, па љети остављају зимске гуме, зими пак возе љетне, а неки користе и популарне универзалне гуме.
Портал "Данас.хр" питао је саобраћајне стручњаке како се гуме понашају на цести, али и како се одговорно понашати и не доводити себе и друге учеснике у саобраћају у опасност.
"Љетне гуме су пуно боље од зимских на свим температурама преко + 7 степени. Чим расте температура на више, то су гуме лошије, јер оне су мекане и оне се 'отапају'. Постају премекане. Код некаквих градских вожњи при малим брзинама и гдје нема пуно загријавања и нема пуно наглог мотања воланом, зимске гуме нису толико лоше, до неких брзина до 80 километара на сат", казао је за "Данас.хр" Горан Хусинец.
Али, проблем настаје код великих брзина ако се возимо на зимским гумама по љети.
"Код таквих брзина гдје се гуме јако грију, рецимо код јаких кривина, тј. брзих проласка кроз кривине, ту се зимска гума прегријава и она се крене клизати. Када се прегрије постане склиска", додаје.
Тачније, када је асфалт јако врућ гума попушта и клиже се.
Универзалне гуме
"То је задњих година назив измишљен, универзалне гуме. Универзалне гуме у принципу не постоје, то је један тако назив који су трговци измислили за зимске гуме које имају мало мање ламелица и мало више мјешавине с љетним гумама. Па су онда рекли нека то буду универзалне гуме и то би могли назвати на хладном су мало боље од љетних, а на врућем су мало боље од зимских. Али оне никада нису добре. Оне нити по љети нити по зими немају нека врхунска својства", мишљења је Хусинец.
Хусинец додаје да су то гуме за нека подручја гдје снијега баш и нема, гдје је мало зиме, те за оне људе који се мало возе.