Брза цеста Бањалука - Лакташи постала је проблем за многе возаче.
Због вожње у контра смјеру, јуче је поново дошло до саобраћајне несреће у којој је погинуло једно лице.
Инжењер за безбједност саобраћаја и члан координационе групе за безбједност саобраћаја Републике Српске Никола Ћопић, за АТВ каже да, уколико се узме структура настрадалих особа, да је у већини случајева ријеч о старијим лицима.
"Првенствено, ако погледамо структуру настрадалих, тешко повријеђених, па и погинулих лица, приликом вожње у контра смјеру, можемо видјети да се углавном ради о старијим лицима, односно, о лицима који имају 65 или више година и управо према подацима Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске они спадају у најугроженију категорију учесника у саобраћају, заједно са најмлађим учесницима, који имају од 18 до 21 и од 21 до 30 година. Рјешење се, свакако види у саобраћајној психологији. Дакле, ако причамо о млађим возачима, то је недостатак искуства и жеља за доказивањем, а када су у питању старије особе, онда је ту ријеч о паду психомоторних способности", каже Ћопић те додаје:
"То је фреквентна дионица пута и велики број возила сваког дана прође тим путем. Ако погледамо све податке, у 95 одсто случајева, приликом настанка саобраћајних незгода кривац је фактор човјек. Фактор пут и фактор возило, играју улогу мању од пет одсто случајева. Тако да, дефинитивно постоји неки проблем у самим возачима. Да ли се ту ради о недовољном искуству, паду психомоторних способности, али с обзиром на све већу учесталост ових саобраћајних незгода, поготово овог типа гдје при тим оперативним врзинама од 100 километара на час или више, шансе за преживљавање су незнатне. То нам је један аларм да морамо нешто мијењати", каже Ћопић.