Volvo Cars povlači 460.769 automobila starijih modela širom svijeta zbog neispravnih vazdušnih jastuka koji bi mogli biti smrtonosni u slučaju sudara.
Problem nastaje kada se vazdušni jastuk aktivira zbog sudara. Fragmenti naduvavanja unutar vazdušnog jastuka mogu, u određenim slučajevima, da ispadnu i u najgorem slučaju da vas udari, što može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrti, rekla je kompanija američkim regulatorima bezbjednosti.
Volvo, u vlasništvu kompanije Geely, koji je nedavno potvrdio planove za izlazak u javnost, svjestan je jednog incidenta koji je zbog problema izazvao smrt, prema dokumentima podnesenim Nacionalnoj upravi za bezbjednost saobraćaja na autoputevima.
Vozila koja su pogođena su Volvo modeli starijih modela. Uključuju S80 2001-2006 i S60 2001-2009. Vozila su proizvedena u periodu od maja 2000. do marta 2009. godine. Više od polovine vozila - 259.383 - prodato je u SAD.
Iz Volvoa je rečeno da se problem javlja tokom vremena ako su tablete za naduvavanje vazdušnih jastuka izložene povišenom nivou vlage i čestim visokim temperaturama naduvavanja.
Tablete mogu početi da se raspadaju i stvaraju čestice prašine, što povećava pritisak i "brzinu sagorijevanja" uređaja. Ti faktori mogu uzrokovati pucanje napuhavača i prskanje metalnih fragmenata po putnicima.
"U slučaju sudara pri aktiviranju vazdušnog jastuka za vozača, dijelovi naduvavanja u vazdušnom jastuku mogu, u određenim slučajevima, da ispadnu, a u najgorem slučaju da vas udari, što može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrti", navodi Volvo.
Da bi riješila problem, kompanija će zamijeniti vazdušni jastuk za vozača bez naknade za kupca. Planira da obavijesti pogođene vlasnike već sljedećeg mjeseca kako bi popravili vozila.
Volvo nije otkrio očekivane troškove zamjene vazdušnih jastuka, što može biti skupo. Masovno povlačenje 67 miliona vazdušnih jastuka od japanskog dobavljača automobila Takata koštalo je automobilsku industriju milijarde dolara i dovelo do toga da kompanija podnese bankrot.
Komponente vazdušnih jastuka u vozilima Volvo isporučivali su švedski AutoLiv i njemački dobavljač automobila ZF, prema dokumentima podnesenim NHTSA.