Вјероватно се многима од вас десило да ујутру устанете, спремите се за посао, уђете у ауто, сједнете за волан, покушате упалити ауто и - ништа се не деси. Можда мало вергла, али не може да упали. Сигурно се питате у чему је проблем?
У наставку можете прочитати неколико разлога због којих ауто неће да упали.
Празан или дотрајао акумулатор
Испражњен или дотрајао акумулатор је један од најчешћих узрока проблема с покретањем аутомобила. Акумулатор је најосјетљивији на ниске температуре, па у случају да аутомобил неће да упали, прво провјерите функцију и рад акумулатора. Ако сте примијетили да се не пале лампице на инструмент табли приликом давања контакта или су слабог интензитета, вјероватно је дошло до прекида довода струје или његовог слабљења. Понекад је довољно само провјерити јесу ли клеме кородирале и преконтролисати стање каблова и контаката.
Паљење на каблове вас може вратити на цесту, но обавезно првом приликом посјетите сервис како бисте тамо испитали напон, струју, стање електролита и алтернатор. Како не бисте имали проблем с акумулатором, најважније је схватити како он функционише и када је вријеме да се замијени.
Анласер, односно стартер
Анласер је електропокретач који даје потребну снагу за паљење мотора. Ако је неисправан, можете чути кликтање умјесто стандардног звука паљења мотора, а уколико није исправан нећете моћи покренути аутомобил. У таквој ситуацији је најбоље да се обратите сервисеру.
Зачепљен филтер за гориво
Зачепљен филтер за гориво спречава да довољна количина горива стигне до мотора. Током зиме ниске температуре ваздуха могу направити много проблема власницима аутомобила са дизелским моторима, који често неће да се упале. Главни узрок овог проблема је парафин, који се налази у нафти, јер се он приликом ниских температура претвара у веће кристале, који зачепљују филтере горива.
Лош стартер мотора
Стартер мотора је одговоран за физичко окретање и покретање мотора, а ако је у њему проблем, у таквој ситуацији ћете вјероватно морати да га замијените.
Лош зупчасти каиш
Зупчасти каиш обезбјеђује да се вентили мотора отварају и затварају у одговарајућем интервалу, тако да се вентили и клипови никада не додирују. Неисправан зупчасти каиш може проузроковати тешка оштећења која понекад захтијевају и потпуну замјену мотора. Произвођачи аутомобила у упутствима увијек наводе када треба промијенити зупчасти каиш, а то се обично заснива на километражи, али генерално треба га замијенити на сваких 100.000 километара или на сваких пет година.
Напукла или сломљена разводна капа
Разводна капа усмјерава напон од намотаја за паљење мотора до свјећица, а ако влага уђе испод поклопца то може узроковати проблеме на вашем аутомобилу. Због тога је обришите чистом, сувом крпом прије него што је вратите на мјесто, а ако је оштећена савјетује се да је обавезно замијените.
Лош калем за паљење
Завојница за паљење претвара напон акумулатора у електричну искру. Оштећен калем за паљење значи да нема довољно снаге за то па ће вам у тој ситуацији требати мултиметар, односно алат за мјерење електричне струје, напона и отпора, а како бисте тестирали јачину струје која пролази кроз калем.
Свјећице код бензинских мотора
Редовно провјеравајте стање свјећица јер и оне могу бити разлог зашто ауто неће да упали.
Како избјећи проблеме с паљењем током зимских дана?
Наравно, најбоља превенција је паркирање аутомобила на топлим и заштићеним локацијама као што је гаража. У случају да не посједујете гаражу или барем надстрешнице те сте принуђени да у већини случајева паркирате на отвореном, редовно провјеравајте стање акумулатора и обавезно доспите адитив у нафту, како бисте избјегли горе наведене проблеме.