Зашто већина нових аутомобила више не долази са резервним точком? Неки разлози вам вјероватно већ падају на памет, а ми ћемо их сабрати на једном мјесту.
Један од главних разлога је смањење трошкова производње. Сваки евро је битан, а избацивањем резервног точка и гуме произвођачи остварују значајне уштеде, пише Ревијахак.
Наравно, многи ће вам радо продати резервни точак, било пуне или смањене димензије, као дио додатне опреме.
Други разлог је смањење потрошње горива и емисије штетних гасова. Иако је разлика минимална, сваки грам ЦО₂ је важан произвођачима приликом тестирања и пријављивања потрошње надлежним тијелима, попут оних у Европској унији.
Мања емисија значи мање казне за прекорачење дозвољених вриједности. Иначе, гума, точак и дизалица могу да теже преко 20 килограма.
Трећи разлог се односи на хибриде и електрична возила. Код ових аутомобила је важно додатно смањити масу да би се повећала ефикасност и домет.
Посебно код хибрида, батерија се често налази управо на мјесту предвиђеном за резервни точак.
Ако аутомобил не долази са резервном гумом, обично је опремљен сетом за крпљење гуме и компресором. Међутим, у случају да вам пукне гума, то је само привремено рјешење.
Ако је оштећење веће, тај комплет вам неће бити од помоћи, преноси б92.