Redovna kontrola i mijenjanje ulja imaju velik uticaj na vijek trajanja motora. Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litra na 1000 km. Ulje je preporučljivo kontrolisati na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen.
Potrebno je pričekati nekoliko minuta nakon što se motor ugasi kako bi se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može realno izmjeriti količina ulja, piše Automobili.hr.
Prilikom sipanja ulja ne smije se pretjerivati te je najbolje da nivo ulja u motoru bude između oznaka “min” i “max”. Kad se u motor ulije malo više ulja nema velike štete jer će se za desetak sati vožnje normalizovati. Međutim, kad se u motor ulije znatno više od maksimuma, dio ulja iz kartera može ući u komoru za sagorijevanje. U komori za sagorijevanje vjerovatno neće nastati veća šteta, ali se mogu uništiti katalizator i manjak sonda.
S druge strane, kad je novo ulja ispod minimuma, nastaje manjak koji se prepoznaje po paljenju lampice pritiska ulja. Kao što je već pomenuto, manjak u motoru je štetan jer se mala količina ulja više zagrijeva od normalne količine. Takođe, kada nema podmazivanja, razvijaju se ekstremno visoke temperature, pa nastaje suvo trenje koje izaziva topljenje metalnih dijelova motora.