I vrapci na granama znaju da živimo u vremenima kada automobilski proizvođači imaju problema sa nestašicom dijelova, i to pretežno kompjuterskih čipova, a kao rezultat takvog spleta okolnosti, cijene četvorotočkaša su eksplodirale. Pričamo pretežno za Sjedinjene Američke Države, ali trend svakako važi i u ostatku svijeta, a naravno vlada čuveni zakon potražnje i ponude.
Kada potražnja preraste ponudu, izložbeno-prodajni saloni će podići cijenu i na taj način profitirati u većoj mjeri. Za neke od njih, kao što su recimo Porsche Cayenne i Ford Bronco, je potrebno platiti i do 30 odsto preko cijene koju je ranije odredila fabrika.
Ali vjerovali ili ne, "preko bare" je zapravo moguće pronaći nove modele koji se prodaju ispod takozvanog MSRP-a. Ova četiri slova su skraćenica za Manufacturer Suggested Retail Price ili u kratkom prevodu preporučena cijena proizvođača po kojima bi trebalo da prodaju modele. Predstavnici distributivne mreže doduše nisu dužni da ih prate, ali nam ovaj parametar daje generalnu ideju o tome koliko bi novi četvorotočkaši trebalo da koštaju.
Da više na dužimo priču, sajt TrueCar.com je nedavno napravio listu modela koji se prodaju ispod spomenutog MSRP-a. To su:
Alfa Romeo Guilia (10 odsto)
Alfa Romeo Stelvio (četiri odsto)
Jeep Gladiator (tri odsto)
BMW X3 (dva odsto)
BMW X5 (dva odsto)
Cadillac CT4 (jedan odsto)
Volvo VC60 (jedan odsto)
Land Rover Discovery Sport (jedan odsto)
Cadillac XT5 (jedan odsto)
Mitsubishi Outlander Sport (jedan odsto)
Moramo da priznamo da smo pomalo iznenađeni vidjeti toliko krosovera na listi, posebno onih potpisanih od strane evropskih kompanija. BMW, Volvo i Land Rover obično ne mogu da zadovolje potražnju, ali kao što vidimo, imamo i modela za koje ne vlada veće interesovanje, piše AutoRepublika.
Pomalo je šokantno tu vidjeti i Jeep Gladiator, posebno zato što je njegov model Wrangler jedan od onih za koji je najviše potrebno preplatiti. Bilo kako bilo, drago nam je da još uvijek postoje automobili koji se prodaju po razumnim cijenama za ono što pružaju.
(Foto: Pixabay)