Ako kvačilo ili lamela traju manje od 80.000 km, analizirajte sopstvenu vožnju. Da li iznenada i često počinjete sa škripom guma? Da li se igrate sa kvačilom dok čekate na semaforu?
Umjerena vožnja bez naglih pokretanja i "sportskih" mijenjanje brzina značajno će produžiti vijek kvačila. Dobro kvačilo za vozača može da traje koliko i auto, ali ga bezobzirna vožnja može uništiti u samo jednoj vožnji. Ako kvačilo vozača traje osamdeset ili sto hiljada kilometara, obično je iza toga dobar vozač. Važi i obrnuto, jer je izdržljivost kvačila glavni pokazatelj kvaliteta vozača. Zbog toga proizvođač automobila ne daje garanciju protiv habanja.
Ako kvačilo u vašem automobilu traje manje od 80.000 km, bilo bi dobro da analizirate sopstvenu vožnju. Da li često počinjete sa škripom guma? Da li se igrate sa kvačilom dok čekate na semaforu? Da li je normalno da bez kočenja prelazite iz rikverca ubacite u prvu brzinu i krenete? Ako je vaš stil vožnje naveden, otkrili ste uzrok niske izdržljivosti kvačila vašeg automobila.
Prevremeno istrošeno kvačilo ukazuje na to da su i motor i cijeli mehanizam prenosa bili izloženi povećanom opterećenju i habanju. Važno je naglasiti da se automobil može više 'istrošiti' za samo jednu nerazumnu vožnju nego za godinu dana normalne vožnje.
Kvačilo omogućava da se uspostavi i prekine prenos snage sa motora na pogonske točkove. To je neophodno pri startovanju sa mjesta i pri promjeni brzina. Pritiskom na pedalu kvačila, vozač odvaja transmisiju od motora. Zamajac je čvrsto povezan sa radilicom, a ploča kvačila je postavljena na osovinu kvačila i rotira se sa njom.
Pritiskom na pedalu kvačila smanjuje se pritisak potisne ploče na ploču kvačila, a radilica i vratilo kvačila se razdvajaju. U trenutku kontakta, ploča počinje (bukvalno) da struže o metal i prenosi obrtni moment sa motora na menjač.
Svaki ciklus uključivanja i odvajanja kvačila rezultira određenom količinom habanja ploče. Da bi ovaj proces bio što sporiji i 'bezbolniji', potrebno je pažljivo rukovati kvačilom.
KORISNI SAVJЕTI
1. Kvačilo treba pravilno podesiti i početi da se uključuje čim se pedala otpusti za jedan centimetar.
2. Pritisnite pedalu kvačila do kraja svaki put kada mijenjate brzinu.
3. Ne držite nogu na papučici kvačila tokom vožnje, jer to povećava klizanje i habanje ploče kvačila.
4. Ne počinjite sa visokim gasom, jer će to nepotrebno povećati habanje lamele.
5. Otpustite pedalu kvačila sa osjećajem. Prebrzo i presporo otpuštanje pedale povećava trošenje kočionih pločica.
6. Kvačilo nije kočnica! Nakon vožnje unazad, prvo kočite pa tek onda naprijed.
7. Ako se zaustavite na izuzetno strmoj padini, vratite se na ravan dio i nastavite dalje.
8. Izbjegavajte sportsku vožnju i startovanje sa gumama koje škripe, jer možete uništiti lamele za samo nekoliko vožnji.
(Autoportal)