U toku je Mercedesova tranzicija ka električnim automobilima, a taj proces nije mogao da prođe bez AMG-a.
Poslije modela EQS, koji je prošle godine dobio moćnu AMG verziju, na red je došla za broj manja električna limuzina EQE, odnosno električni pandan E klasi.
Kupcima će biti ponuđene dvije opcije EQE 43 4MATIC i EQE 53 4MATIC+.
Slabiji, EQE 43 4MATIC ima pogon na sva 4 točka i koristi dva elektromotora čija ukupna kombinovana snaga iznosi 476 KS (350 kW), dok je maksimalni obrtni moment 858 Nm.
To je dovoljno da auto ubrza 0-100 km/h za 4,2 sekunde, prije nego što dostigne najveću, elektronski ograničenu brzinu od 210 km/h.
Električna energija se čuva u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 90,6 kWh, a autonomija u vožnji prema WLTP standardu iznosi 462-533 km.
Baterija se može puniti na brzim punjačima snage do 170 kW. Na najsnažnijem je dovoljno 15 minuta za dodatnih 180 km vožnje.
Za one koji žele nešto više dostupna je još moćnija verzija EQE 53 4MATIC+, takođe sa dva elektromotora i pogonom na sve točkove.
Razlika je pre svega u snazi, pa EQE 53 raspolaže sa 626 KS (460 kW) i 950 Nm. Iz stanja mirovanja do stotke auto stiže za 3,5 s, dok je maksimalna brzina limitirana na 220 km/h.
Autonomija u vožnji sa punom baterijom iznosi 444-518 km (WLTP).
Ukoliko ni ove specifikacije ne zadovoljavaju kupca, u ponudi je opcioni AMG Dynamic Plus paket koji omogućava da automobil ima čak 687 konjskih snaga (505 kW) i 1.000 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Sprint 0-100 km/h postiže se za 3,3 sm a najveća brzina koju vozilo može da razvije je 240 kiMercedes EQE 43 4MATIC i EQE 53 4MATIC+ u prodajne salone stižu kasnije ove godine, do kada će biti poznate i njihove cijene.