Nakon što je Mercedes-Benz Trucks na Sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru 2016. godine predstavio koncept kamiona za teški distributivni transport za gradska područja, u 2018. godini počelo je testiranje 10 prototipova eActrosa u saradnji sa kupcima u Nemačkoj i drugim evropskim zemljama.
Cilj "eActros Innovation Fleet" bio je priprema ovog vozila za serijsku proizvodnju i izlazak na tržište u 2021. godini.
U tehnološkom srcu eActrosa je pogonska jedinica sa dva integrisana elektromotora, zajedno sa dvostepenim menjačkim prenosnikom.
Ovi motori obezbeđuju tihi električni pogon bez emisije, što znači da se kamion može koristiti i za noćne isporuke, kao i za ulazak u gradski centar, koji je u mnogim evropskim metropolama zabranjen za dizel vozila.
U zavisnosti od verzije, eActros energiju skladišti u 3 ili 4 paketa baterija – svaki kapaciteta od oko 105 kWh.
U Mercedesu tvrde da je zahvaljujući maksimalnom kapacitetu od 420 kWh, radijus kretanja do 400 km u praksi realan.
Sa kapacitetom punjenja od 160 kW, baterijama je potrebno malo više od sat vremena da se napune od 20 do 80 procenata kada su povezane na regularnu 400A jednosmernu stanicu za punjenje (DC).
Od jeseni 2021. godine, serijski model će se proizvoditi u najvećem Mercedes-Benz Trucks pogonu u mestu Vert na Rajni.
U početnoj fazi, eActros biće dostupan u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Italiji, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. Na ostala tržišta će stići kasnije.