Električna Mazda MX-30 dobila je Vankelov motor, koji će riješiti problem sa malom autonomijom u vožnji.
Jedan od najvećih problema sa električnom krosoverom MX-30 je činjenica da je domet bio prilično skroman, sa mogućnošću prelaska manje od 100 km. Sada Mazda trajno rješava taj problem ugradnjom tehnologije sa kojom je tradicionalno povezana - rotacionim motorom.
Nova verzija dobila je oznaku MX-30 e-Skyactiv R-EV, a zvaničnu premijeru imala je na sajmu automobila u Briselu.
Benzinski Vankelov motor sa direktnim ubrizgavanjem od 830 ccm ima visok stepen kompresije od 11,9:1. Razvija 75 konjskih snaga pri 4700 o/min i 116 Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.
Međutim, točkove pokreće isključivo elektromotor sa 167 KS (125 kW) i 260 Nm obrtnog momenta, a rotacioni benzinac funkcioniše kao generator koji napaja elektromotor strujom kada se baterija isprazni.
Automobil ima rezervoar za gorivo od 50 litara i bateriju od 17,8 kWh, što je dovoljno za ukupnu autonomiju u vožnji od 600 km.
Mazda vjeruje da će vlasnici uglavnom koristiti MX-30 kao električno vozilo jer smatra da bi čisto električni WLTP domet od 85 km u kombinovanom ciklusu trebalo da bude dovoljan za jedan prosječan dan korišćenja u urbanoj vožnji.
Inače, MX-30 do 100 km/h ubrzava za 9,1 sekundu. Početna cijena ovog automobila u Njemačkoj je 35.990 evra.
Zanimljivo je da se na nekim tržištima kao što su Japan i Australija, ovaj krosover prodaje sa "lakim" hibridnim 2.0-litarskim benzinskim motorom, piše B92.