Brza cesta Banjaluka - Laktaši postala je problem za mnoge vozače.
Zbog vožnje u kontra smjeru, juče je ponovo došlo do saobraćajne nesreće u kojoj je poginulo jedno lice.
Inženjer za bezbjednost saobraćaja i član koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske Nikola Ćopić, za ATV kaže da, ukoliko se uzme struktura nastradalih osoba, da je u većini slučajeva riječ o starijim licima.
"Prvenstveno, ako pogledamo strukturu nastradalih, teško povrijeđenih, pa i poginulih lica, prilikom vožnje u kontra smjeru, možemo vidjeti da se uglavnom radi o starijim licima, odnosno, o licima koji imaju 65 ili više godina i upravo prema podacima Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske oni spadaju u najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju, zajedno sa najmlađim učesnicima, koji imaju od 18 do 21 i od 21 do 30 godina. Rješenje se, svakako vidi u saobraćajnoj psihologiji. Dakle, ako pričamo o mlađim vozačima, to je nedostatak iskustva i želja za dokazivanjem, a kada su u pitanju starije osobe, onda je tu riječ o padu psihomotornih sposobnosti", kaže Ćopić te dodaje:
"To je frekventna dionica puta i veliki broj vozila svakog dana prođe tim putem. Ako pogledamo sve podatke, u 95 odsto slučajeva, prilikom nastanka saobraćajnih nezgoda krivac je faktor čovjek. Faktor put i faktor vozilo, igraju ulogu manju od pet odsto slučajeva. Tako da, definitivno postoji neki problem u samim vozačima. Da li se tu radi o nedovoljnom iskustvu, padu psihomotornih sposobnosti, ali s obzirom na sve veću učestalost ovih saobraćajnih nezgoda, pogotovo ovog tipa gdje pri tim operativnim vrzinama od 100 kilometara na čas ili više, šanse za preživljavanje su neznatne. To nam je jedan alarm da moramo nešto mijenjati", kaže Ćopić.