Iako je većini kupaca jedan od glavnih kriterijuma prilikom izbora automobila ekonomičnost, nisu svi profitabilni, ali ipak i za njih ima mjesta na tržištu.
Među vozilima koja najviše troše su prije svega veliki SUV-ovi, a u ovom segmentu su među glavnim "igračima" na tržištu proizvođači iz Japana.
Iako su poznati po vrlo pouzdanim i često štedljivim motorima, na šta se sve više fokusiraju kroz savremene tehnologije i hibridne sisteme, neki od njih su veliki potrošači.
Ovo je lista pet najneekonomičnijih japanskih automobila:
Na petoj poziciji je Honda Passport koja sa pogonom na sva četiri točka prosečno troši 12 litara benzina na 100 kilometara u urbanim uslovima, a na auto-putu 9,5 l/100 km. Početna cijena ovog SUV-a je oko 30.000 evra.
Veći potrošač je Toyota 4Runner sa 4,0-litarskim agregatom. Ovaj tradicionalni predstavnik svog segmenta na otvorenom putu dostiže potrošnju od 10 litara, a u gradu i 13,8 l/100 km.
Još veći udar po novčanik pravi bratski Land Cruiser 200, čija se prosečna potrošnja kreće 11,5-15 litara benzina na 100 pređenih kolometara u zavisnosti od uslova vožnje.
"Vicešampion" je Toyotin premijum podbrend, Lexus LX 570 sa 5,7-litarskim motorom i 367 KS. Ovaj premijum SUV "guta" 15-25 litara benzina.
Ipak, "šampion" među trošadžijama je Nissanov premijum, Infiniti QX80 sa V8 agregatom od 405 KS. On čak i na otvorenom putu može da "posrče" čak 25 litara goriva pa nije preporučljivo s njim ići na duže distance.