Vozilo sa autonomijom od 400 km u zimskim uslovima će moći da pređe svega 236 km - ukoliko uključite grijanje.
Proizvođači električnih automobila se često hvale autonomijom svojih vozila, ali sve to ne znači mnogo kad dođe zima i prednost se istopi.
Električna vozila još nemaju kvalitetan odgovor na temperature ispod nule, pokazuje istraživanje koje je Američki auto-klub (AAA) sproveo o gubitku autonomije u vožnji kod električnih automobila u različitim vremenskim uslovima na pređenih 1.600 kilometara.
Testovi su se odvijali na tri različite spoljne temperature: -6, 23 i 35 stepeni Celzijusa.
U slučaju prosječne temperature okoline od -6 stepeni, utvrđeno je da je kombinovana autonomija u vožnji bila niža za 12 odsto u odnosu na deklarisanu, dok je pad autonomije pri temperaturi od 35 stepeni rezultirao smanjenjem radijusa kretanja za 4 procenta.
Ovi rezultati se odnose na gubitke energije izazvane samo odstupanjem od referentne temperature od 23 stepena
Međutim, kada su tome doda trošenje struje na rad sistema kao što su grejanje, klimatizacija ili ventilacija, pad autonomije je drastičniji.
Tako je u vožnji pri -6 stepeni realan radijus kretanja sa uključenim grejanjem i ventilacijom iznosio čak 41% manje od deklarisanog. To znači da će u oštrim zimskim uslovima električni automobil sa autonomijom od 400 km u stvarnosti preći tek 236 km prije nego što mu se isprazni baterija.
Pad autonomije je znatan i u slučaju vožnje na vrelim ljetnim temperaturama, pa je tako na 35 stepeni Celzijusa iznosio 17%, pokazuje ovaj test.