Large banner

Koliko bi danas koštao novi 'Stojadin'

Izvor:

Agencije

10.01.2025

13:16

Komentari:
Колико би данас коштао нови 'Стојадин'

Zastava 101 ili popularnije 'Stojadin' bio je i ostao jedan od najprepoznatljivijih automobila jedne epohe. Svi su ga voljeli i rado vozili, neki ih imaju čak i danas, a puno je onih koji se pitaju kolika bi mu cijena bila danas.

Застава 101 је модел развијен на основи фијата 128, а свјетло дана угледао је далеке 1971. године. С иновативним концептом петоро врата, односно комби-лимузине убрзо је наишао на одличан одјек међу домаћим возачима.

Један од адута стојадина била је и цијена. Према доступним изворима, које је објавио Застава форум, цијена новог стојадина објављена 1972. године у АВТО Магазину била је 40.040 динара или тада око 2.084 долара. Прерачунато на данашње вриједности, уважавајући инфлацију, цијена аутомобила би била око 15.500 долара или око 15.000 евра. Износ је то за који се данас може купити нови аутомобил као што је на примјер дачија сандеро.

Можда је још бољи показатељ куповна моћ грађана кроз износе просјечних плата. Крајем 1980-их 'Стојадин' је спадао у домену јефтинијих модела на тржишту, а за њега је требало издвојити 38 просјечних плата.

Доступан у двије моторне варијанте с 1.1 и 1.3 бензинцима, снажним 55 односно 65 КС, те у двије основне каросеријске верзије (са три и пет врата), Стојадин је стекао респектабилне бројеве. Иновативни концепт компакта стигао је на тржиште четири године прије голфа 1. Имао је бројне адуте, али га је вријеме дословно прегазило. Кад се престао производити у готово непромијењеном издању, Голф је већ био на шестој генерацији.

Застава 101 или само 'Стојадин' производио се пуних 37 година, до 21. новембра 2008. године. Произведено је 1.045.458 примјерака, од чега је њих чак 224.851 завршило у извозу.

Podijeli:

Large banner