Kompanija Apple jedna je od najpoznatijih na svijetu, a čini nam se da nema osobe koja makar jednom nije vidjela prepoznatljivi logo zagrižene jabuke. Pored kvalitetnih hardverskih i softverskih proizvoda koje Apple nudi, ovu kompaniju okružuje i aura luksuza, a ne smijemo zaboraviti ni jasno izgrađen stilski identitet.
Upravo je ova kombinacija najveća snaga ove kompanije, a kako prenosi portal Wccftech, Apple trenutno jeste najprepoznatljiviji i najvredniji brend na svijetu.
Kantar, kompanija koja se bavi statistikama i analizom tržišta je izbacila svoj novi izvještaj vezan za najvrednije brendove na svetu, koji Apple postavlja na prvo mjesto. Istraživanja se sprovode na osnovu dva glavna kriterijuma, a to su finansijska vrijednosti i ispitivanje tendencija više od četiri miliona korisnika na pedeset i jednom svjetskom tržištu.
Procijenjena tržišna vrijednost brenda Apple (ne same kompanije, već brenda) procenjuje se na malo preko 947 milijardi dolara, uz procenat rasta od 55% u odnosu na prošlu godinu. Pored toga, Apple se nalazi veoma blizu da postane prvi brend koji će preći neverovatnu granicu vrednosti od jednog biliona dolara (1.000.000.000.000).
Ostale megakorporacije
Dakle, Apple je najvredniji brend koji trenutno postoji na svijetu, ali šta je sa ostalima. Evo informacija o prvih deset brendova, kao i o procjenjenim vrijednostima:
Google - 819.573.000.000
Amazon - 705.646.000.000
Microsoft - 611.460.000.000
Tencent - 214.023.000.000
McDonald’s - 196.526.000.000
Visa - 191.032.000.000
Facebook - 186.421.000.000
Alibaba - 169.966.000.000
Louis Vitton - 124.273.000.000
Prema priloženim informacijama, kompanija Amazon izgubila je prošlogodišnje prvo mjesto i sada se nalazi na trećem mjestu sa godišnjim rastom vrijednosti od 3%. Google je napredovao za jedno mjesto od prošle godine, a vrednost tog brenda uvećala se za 79%. Louis Vuitton je prvi modni brend u posljednjih deset godina koji je uspio da se nađe u prvih deset najvrednijih.
Kantar navodi i da je ukupna vrijednost prvih 100 svjetskih brendova porasla je za 23% u odnosu na prethodnu godinu.
Što se tiče brendova koji su zabeležili najveći procentualni rast vrednosti u odnosu na prošlu godinu, ovo je detaljna lista prvih deset mjesta:
Cartier – 88%
YouTube – 83%
Google – 79%
Tesla – 78%
Hermes – 73%
Louis Vuitton – 64%
LinkedIn – 63%
Tata Consultancy Services – 61%
Bank of America – 60%
J.P.Morgan - 55%